دردسرهای ۳۸ میلیون حساب راکد:

داشتن بیش از یک حساب ممنوع می‌شود

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه طبق قانون باید همه حقوق و مزایای کارگران باید در فاصله زمانی مشخص در حساب بانکی واریز شود، گفت:‌ تلاش هایی برای ساماندهی این موضوع از سال گذشته آغاز شده اما هنوز اجرایی نشده است.
کد خبر: ۷۸۹۴۱۶
حقوق و مزایای کارگران در یک حساب واریز شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو اقتصاد، رحمت الله پورموسی در مصاحبه با این رادیو گفت: اکثر کارفرمایان، حقوق کارگران را وارد می کنند اما حدود 35 درصد پرونده های کارگران به میزان و نحوه واریز حقوق و مزایا مربوط می شود که امیدواریم با نهایی شدن موضوع واریز همه موارد به حساب بانکی ساماندهی شود.

وی افزود: حداقل حقوق و دستمزد کارگران در سال جاری حدود 712 هزار تومان تعیین شده است و برخی معتقدند اگر قرار باشد همه حقوق کارگران به حساب بانکی واریز شود و قابل رد یابی و نظارت باشد ، ممکن است برخی کارگاه های کوچک که حقوق کمتری پرداخت می کنند ،نیروی کار خود را اخراج کنند.

پورموسی گفت: این میزان حقوق و دستمزد در مقایسه با هزینه زندگی بسیار پایین است واگر قرار باشد کمتر از این میزان پرداخت شود، ظلم مضاعف در حق نیروی کار خواهد بود و البته باید فضای کار برای همه طرف های کارگری ، کارفرمایی و دیگران فراهم باشد.

وی افزود: تلاش می کنیم موضوع واریز حقوق و دستمزد به حساب بانکی را در سال جاری و به زودی نهایی کنیم که امیدواریم در آینده نزدیک بررسی و نهایی شود.

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت: ماده 37 قانون کار هم بر این موضوع تاکید می کند.

پورموسی افزود: قراردادهای کارگری مانند لیست های بیمه به صورت لوح فشرده تنظیم و قابل ارائه و قابل ردیابی باشدشوند و ادارات کار به راحتی بتوانند نظارت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها