هنگامی که خمرهای سرخ در روز 17 آوریل سال 1975 شهر پنوم پن پایتخت کامبوج را اشغال کردند ، کمتر کسی فکر می کرد که یکی از خونخوارترین رژیم ها در تاریخ بشریت در این کشور بر قرار شده و در جریان فقط 4 سال حکومت یک چهارم جمعیت کامبوج را قتل عام می کند.
کد خبر: ۷۸۸۷۴۲
خونخوارهای خمر سرخ وارد پنوم پن شدند + فیلم + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فرانس پرس، در آن زمان چونگ کونگ آموزگار زبان فرانسه در مرکز شهر پنوم پن بود. او می گوید: زمانی خمرهای سرخ در روز 17 آوریل سال 1975 وارد پنوم پن شدند مردم از شادی در خیابان ها فریاد می زدند.

خمرهای سرخ به محض اشغال پنوم پن از مردم خواستند شهر را ترک کنند و اطمینان دادند که این مساله موقتی و فقط برای چند روز است.

چونگ کونگ نیز مانند صدها هزار نفر دیگر شهر را ترک کرد . این یکی از عظیم ترین تبعید های جمعی تاریخ بود. پنوم پن برای سال ها به شهر اشباح تبدیل شد.

چونگ کونگ می افزاید: برخی از مردم وسایلشان را همراه داشتند. برخی مقداری برنج با خود می بردند. خدمتکار خانواده ما اندکی برنج به همراه برداشت. ما تصور می کردیم ترک شهر فقط برای سه روز است.

16 نفر از اعضای خانواده چونگ کونگ در جریان 4 سال حکومت خونبار خمرهای سرخ جانشان را از دست دادند. مدرسه ای که او در آن درس می داد به زندان مخوف اف 21 تبدیل شد که دهها هزار نفر در آنجا محبوس شده و به قتل رسیدند.

امروز این مکان تبدیل به یک بنای یادبود قربانیان شده است.

چونگ کونگ می گوید: هرگز پایم را به این مکان نخواهم گذاشت. هزاران آدم بیگناه در آنجا کشته شده اند. محلی که مدرسه بود به قتلگاه تبدیل شد.

میلیون ها کامبوجی تا قبل از ورود ویتنام به کامبوج و ساقط کردن حکومت خمرهای سرخ به رهبری پول پوت در سال 1979 از گرسنگی ، بر اثر شکنجه ، فقدان دارو و درمان و یا مجازات مرگ جانشان را از دست دادند.

فیلم و عکس ها را با هم ببینیم. مترجم : بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها