جانشین فرمانده سپاه با بیان اینکه انصار الله توانمندی موشک های دور برد را در اختیار دارد و یمنی ها به سرعت می توانند به سرعت وارد شهرهای سعودی شوند، افزود: جنگ علیه یمن چشم اندازهای طولانی دارد و عربستان وارد باتلاقی خواهد شد که در آن غرق می شود.
کد خبر: ۷۸۸۶۹۸
یمنی ها به سرعت می توانند وارد شهرهای سعودی شوند

سردار سرتیپ «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه فاش کرد که انصار الله توانمندی موشک های دور برد را در اختیار دارد و یمنی ها می تواند به سرعت وارد شهرهای سعودی شوند.

وی در گفت وگو برنامه « سخن 2015» شبکه المیادین اظهار داشت: گزینه های متعددی در یمن برای رویارویی با عربستان وجود دارد وچه بسا عربستان با حمله به یمن در صدد سرپوش گذاشتن بر بحران های داخلی است.

ارتش عربستان، فاقد مهارت است

سلامی با اشاره به اینکه جنگ علیه یمن منطقه را به سمت آشفتگی و اختلال امنیتی در سطح منطقه ای سوق می دهد، افزود: ارتش عربستان ارتشی سنتی و فاقد مهارت است و حمله آن به یمن از چهره واقعی عربستان پرده برداشت.

وی یادآور شد که انصارالله پیش از حمله عربستان به یمن، 50 درصد کشور را در اختیار داشت و امروز 90 در صد آن را تحت کنترل خود در آورده است.

جانشین فرمانده سپاه در ادامه گفت: حملات هوایی علیه یمن دستاورد و نتایج سیاسی نداشته است و ائتلاف علیه این کشور نیز در سطح سیاسی آسیب پذیر و ضعیف است به اضافه اینکه هدف راهبرد انصار الله ایجاد بی ثباتی در باب المندب نیست.

وی با بیان اینکه انصار الله نیازی به حمایت تسلیحاتی و آموزش ایران ندارد گفت:اینکه گفته می شود ما نیروهای انصار الله را آموزش داده ایم و از آن ها حمایت تسلیحاتی به عمل آورده ایم واقعیت ندارد. اصلاً انصار الله نیازی به این چیزها ندارد. انصار الله در کنار یک ارتش با ده ها سال قدمت قرار دارد. ارتش یمن ظرفیت های آموزشی بالایی دارد. از این رو نیازی ندارد که ما به آن ها آموزش بدهیم. بنابراین این مطالب اتهامات واهی است. آن ها با اینگونه افتراها می خواهند ما را به عنوان عامل ایجاد ناامنی در منطقه معرفی کنند.

ایران آماده واکنش به هر گونه اشتباه است

سردار سلامی تاکید کرد ایران توان دریایی دارد که می تواند در صورتی که کسی در محاسبات راهبردی خود با آن به خطا برود، واکنش نشان دهد.

وی افزود: به هیچ کس اجازه نخواهیم داد به کشتی ها ما در دریای سرخ تعرض کند و به آن با قدرت پاسخ خواهیم داد».

سردار سلامی همچنین با تاکید بر اینکه حوادث جاری یمن ناشی از شکست های راهبردهای آمریکا در منطقه است، متوسل شدن عربستان به جنگ زمینی در یمن را بعید دانسته و گفت: با توجه به اینکه عربستان ارتش سنتی در اختیار دارد که در برابر یگان های کوچک ارتش یمن و و نیز مقاومت مردمی شکست خواهد خورد، متوسل شدن به جنگ زمینی در یمن بعید به نظر می رسد.

سردار سلامی در بخش دیگری از این گفت وگو با اشاره به اوضاع عراق، تصریح کرد: ارتش و نیروهای دفاع مردمی عراق همچنان عزم خود را برای آزادی موصل جزم کرده اند و در حال پیشروی هستند.

وی در مورد مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 اظهار داشت: باید بلافاصله پس از امضای توافق هسته ای، تحریم ها علیه ایران لغو شود.

سردار سلامی همچنین تاکید کرد که تهران اجازه نخواهد داد که بازرسان بین المللی وارد مراکز سامانه ای دفاعی آن شوند.

وی فاش کرد که تهران هنگامی که موشک های اس-300 از روسیه دریافت نکرده بود، سامانه دفاعی هوایی ویژه ای را تولید کرد.

سردار سلامی همچنین اظهار داشت: شورای امنیت سازمان ملل از ابرقدرت ها علیه مستضعفان حمایت می کند و ایران بین شیعه و سنی تفاوتی قائل نیست و از مقاومت در فلسطین حمایت کرده و تاکید درا که جهاد باید به سمت آزادی فلسطین در حرکت باشد.

وی همچنین تصریح کرد که در اتهام زنی علیه ایران مفهوم دوست و دشمن به هم آمیخته شده است.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها