تیم فوتبال استقلال تهران که هفته قبل با یک تساوی خانگی به رده پنجم جدول سقوط کرد، امیدوار است با پیروزی برابر ملوان به جمع مدعیان قهرمانی برگردد. هرچند شکست در این دیدار رقیبان آبی را خوشحال خواهد کرد!
کد خبر: ۷۸۸۶۱۶
استقلال عامل خوشحالی بالا و پایین جدول

روز دوم هفته بیست و ششم رقابت های لیگ برتر فردا با برگزاری ۴ مسابقه به پایان می رسد.

دیدارهایی که در آنها استقلال تنها تیم مدعی قهرمانی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیاست اما سایر تیم ها برای بهتر کردن موقعیت خود در جدول و یا تثبیت حضورشان در لیگ برتر به مصاف رقیبان خود می روند، مسابقاتی که به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

در این روز همه نگاهها به انزلی است جایی که ملوان از استقلال تهران پذیرایی می کند. ملوانی ها که به خاطر شکست هفته گذشته مقابل گسترش فولاد یک پله در جدول سقوط کردند باید در این بازی حساس و سرنوشت ساز پیروز شوند زیرا از دست دادن امتیاز در این رقابت خانگی ممکن است با سقوط شان به رده های پائین تر همراه شود.

انزلی چی ها که با حضور فیروز کریمی جان تازه گرفته اند اگر می خواهند حضور در لیگ پانزدهم را هم تجربه کنند باید در دیدارهای خانگی حداکثر امتیاز را کسب کنند حتی اگر حریفشان استقلال یکی از مدعیان قهرمانی باشد.

در سوی دیگر میدان آبی پوشان تهرانی قرار دارند که به خاطر ناکامی های اخیر خصوصا تساوی خانگی هفته گذشته مقابل ذوب آهن جایگاه خود در رده سوم را از دست داده و به رتبه پنجم سقوط کردند شاگردان قعله نویی که همچنان شانس قهرمانی در لیگ برتر را دارند دیگر برایشان فرق نمی کند در این ۵ بازی پایانی میهمان هستند و یا میزبان و باید حداکثر امتیارات را بدست آورند تا شانس قهرمانی را از دست ندهند ضمن اینکه آنها می دانند جبران اشتباهات امروز شاید به محرومیت دوباره آنها از آسیا منجر شود. به همین خاطر با تمام قوا به میدان می آیند تا از میدان سخت انزلی با دست پر به تهران برگردند.

اینکه همه نگاهها به این بازی است، به خاطر آن است که اگر استقلال، ملوان را شکست دهد تیم های پائین جدول خوشحال می شوند اما ناکامی استقلال در انزلی باعث خوشحالی ۴ تیم بالای جدول شده و آنها را به کسب سهمیه آسیا امیدوارتر خواهد کرد.

در دیگر بازی مهم، صبای قم از پیکان پذیرایی می کند. مسابقه ای که بازگشت صمد مرفاوی به قم است با اینکه در نیم فصل نخست تجربه خوبی نداشت و با دلخوری و اخلافات مالی، این تیم را ترک کرد.

مرفاوی در شرایطی در این بازی روی نیمکت پیکان می نشیند که در ۱۰ بازی نیم فصل دوم که هدایت این تیم تهرانی را برعهده داشته هنوز طعم پیروزی را نچشیده و اگر در این بازی امتیازی را هم از دست بدهد به دسته اول نزدیکتر خواهد شد.

برتری در این بازی ارزش شش امتیازی دارد. صبای قم هم جهت تثبیت حضورش در لیگ برتر با هدف پیروزی به میدان می آید.

شاگردان مهدی تارتار که در خطر سقوط به دسته اول قرار دارند در صورت گرفتن سه امتیاز این مسابقه خانگی شانس خود را برای حضور در لیگ پانزدهم افزایش می دهند اتفاقی که پیکان را همچنان در مثلث قعرنشینان قرار می دهد.

اما در مشهد هم یک رقابت بین تیم های پائین جدول برگزار می شود. پدیده در روزی که دو بازیکن تاثیرگذارش یعنی رضا حقیقی و میثم رضاپور را در اختیار ندارد از گسترش فولاد میزبانی می کند آنها که می دانند ناکامی در این بازی می تواند زمینه سقوط شان به رده های پائین تر شود و این تیم مشهدی را به دسته اول نزدیک تر کند با تمام قوا به فکر کسب سه امتیاز این خانگی است.

البته گسترش فولاد به لطف پیروزی ارزشمند هفته گذشته مقابل ملوان با روحیه بالاتر به میدان می آید تا با کسب یک برد دیگر شرایط بهتری در جدول پیدا کرده و شانس خودرا برای بقا در لیگ افزایش دهد.

بازی آخر هم بین راه آهن و استقلال اهواز برگزار می شود. راه آهن قعرنشین هر بازی برایش حکم یک فینال را دارد و اگر در این مسابقه پیروز شود با استقلال اهواز هم امتیاز شده و به بقا در لیگ برتر امیدوارتر خواهد شد.

شاگردان فرهاد کاظمی در این بازی که برد آن ارزش شش امتیار را دارد نباید در خانه امتیازی را از دست بدهد زیرا بعد از این مسابقه دیدارهای سخت تری را پیش رو دارد و گرفتن امتیاز در آن دیدارها بسیار مشکل تر از این مسابقه خواهد بود.

استقلال اهواز هم که هفته پیش شکست خانگی را در دقایق آخر مقابل پرسپولیس با تساوی عوض کرد حالا با انگیزه بالاتر به میدان می آید تا در این فینال ته جدولی حداقل بازنده نباشد هر چند تساوی هم به ضرر آنهاست اما گرفتن یک امتیاز بهتر است شکست است.

شاگردان ویسی اگر در این بازی یپروز شوند یک سه امتیاز ویژه را کسب کرده اند تا به بقا در لیگ برتر امیدوارتر شوند.

برنامه کامل دیدارهای هفته بیست و ششم از رقابتهای لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

پنجشنبه - ۲۷ فرودین‌ ماه

* ذوب‌آهن اصفهان - نفت تهران، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* تراکتورسازی تبریز - سایپا البرز، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
* فولاد خوزستان - نفت مسجد سلیمان، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه غدیر اهواز
* پرسپولیس - سپاهان اصفهان، ساعت ۱۹، ورزشگاه آزادی تهران

جمعه - ۲۸ فرودین‌ماه

* راه‌آهن تهران - استقلال اهواز، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه شهر قدس
* ملوان بندرانزلی - استقلال تهران، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه تختی انزلی
* پدیده مشهد - گسترش فولادتبریز، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه ثامن مشهد
* صبای قم - پیکان تهران، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم

جدول رده‌بندی لیگ برتر

نام تیم بازی برد تساوی باخت زده خورده تفاضل‌ امتیاز
۱ نفت تهران ۲۵ ۱۳ ۹ ۳ ۳۴ ۱۹ ۱۵ ۴۸
۲ تراکتورسازی تبریز ۲۵ ۱۴ ۵ ۶ ۴۶ ۲۸ ۱۸ ۴۷
۳ سپاهان اصفهان ۲۵ ۱۲ ۸ ۵ ۳۳ ۲۴ ۹ ۴۴
۴ فولاد خوزستان ۲۵ ۱۳ ۵ ۷ ۲۸ ۲۰ ۸ ۴۴
۵ استقلال تهران ۲۵ ۱۲ ۶ ۷ ۳۶ ۲۷ ۹ ۴۲
۶ ذوب‌آهن اصفهان ۲۵ ۱۰ ۹ ۶ ۳۵ ۲۳ ۱۲ ۳۹
۷ سایپا البرز ۲۵ ۱۰ ۷ ۸ ۲۹ ۲۴ ۵ ۳۷
۸ صبای قم ۲۵ ۸ ۸ ۹ ۲۴ ۲۹ ۵- ۳۲
۹ پرسپولیس ۲۵ ۷ ۸ ۱۰ ۲۵ ۲۹ ۴- ۲۹
۱۰ پدیده مشهد ۲۵ ۵ ۱۲ ۸ ۲۰ ۲۲ ۲- ۲۷
۱۱ گسترش فولاد ۲۵ ۵ ۱۱ ۹ ۲۶ ۳۴ ۸- ۲۶
۱۲ ملوان بندرانزلی ۲۵ ۵ ۱۰ ۱۰ ۲۴ ۲۹ ۵- ۲۵
۱۳ استقلال خوزستان ۲۵ ۴ ۱۲ ۹ ۲۹ ۳۷ ۸- ۲۴
۱۴ پیکان تهران ۲۵ ۴ ۱۲ ۹ ۱۳ ۲۲ ۹- ۲۴
۱۵ نفت مسجدسلیمان ۲۵ ۳ ۱۲ ۱۰ ۱۶ ۳۰ ۱۴- ۲۱
۱۶ راه‌آهن تهران ۲۵ ۵ ۶ ۱۴ ۱۹ ۴۰ ۲۱- ۲

(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها