رنگ آسمان

باز هم ریزگرد

رنگ آسمان

وزش باد شدید در برخی مناطق

این روزها، سامانه‌ای پر انرژی در بخش وسیعی از میهن خودنمایی می‌کند. حتی در برخی استان‌ها آبگرفتگی معابر عمومی را شاهد بودیم. این ناپایداری‌های شدید همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۷۸۷۳۱۵
وزش باد شدید در برخی مناطق

دیروز: در نیمه‌غربی، دامنه‌های زاگرس، دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر، تهران، شمال شرق و مناطقی از مرکز، وزش باد، رشد ابر، رگبار، آذرخش یا ریزش تگرگ رخ‌داد. همچنین در برخی استان‌ها افزایش غلظت ریزگردها را شاهد بودیم.

امروز: در سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز، دامنه‌های زاگرس، شمال شرق، شرق و مناطقی از جنوب بارش‌های رگباری ادامه دارد. همچنین امروز در بسیاری از مناطق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد. بخصوص در استان‌های مرکزی و شرقی.

همچنین دریای خزر و خلیج همیشه‌فارس مواج خواهد بود. اما نکته دیگر، ادامه روند کاهشی دما طی امروز است که محسوس خواهد بود.

فردا: در این روز بارش‌های رگباری در شمال غرب، غرب، شرق و شمال شرق ادامه دارد. وزش باد شدید و گرد و خاک هم در برخی استان‌ها تکرار خواهد شد.

آینده‌نگری: از اواخر چهارشنبه سامانه ناپایدار دیگری در نوار غربی کشور فعال خواهد شد. این سامانه طی روزهای پایانی این هفته سبب بارش در نیمی از کشور می‌شود. در تمام روزهای این هفته، بخصوص در ساعت‌های بعدازظهر تا شب وزش باد ادامه خواهد داشت.

آسمان‌نگاری: بهار که چشمش به دشت‌های سبز افتاد، بسان کودکی گریزپا، سر از پا نمی‌شناخت. فاصله بی‌انتهای کوه تا ته دشت را می‌دوید و بازمی‌گشت، آسمان گمان می‌کرد باد میان دشت می‌پیچد!

خبر بد: امروز هم افزایش غلظت ریزگردها و وزش بادهای شدید معضل اصلی آب و هوایی در بسیاری از استان‌ها خواهد بود.

خبر خوب: در این هفته و احتمالا هفته آینده اوضاع دمایی مناسب خواهد بود و از دماهای بالا مانند هفته گذشته خبری نیست.

احسان مرادی - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها