بعد از این‌که پاکستان اعلام کرد حاضر به شرکت در نبرد زمینی در یمن نیست و همین مساله موجب سرخوردگی عربستان سعودی شد، اکنون فرانسوی‌ها با حمایت خود قصد دارند به سعودی‌ها روحیه بدهند. در همین زمینه لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه پیش از سفر به ریاض پایتخت عربستان سعودی گفته است کشورش از مداخله نظامی دولت این کشور در یمن حمایت می‌کند. این در حالی است که حملات متجاوزانه عربستان سعودی به یمن تاکنون بیش از 800 کشته و هزاران آواره به همراه داشته است.
کد خبر: ۷۸۷۱۴۰

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فابیوس پیش از آغاز سفر به ریاض اعلام کرد: حمایت سیاسی خود را از مقامات سعودی در مورد مساله یمن اعلام می‌کنیم. عربستان سعودی هدایت ائتلاف کشورهای عربی را که از بیست و ششم مارس (ششم فروردین) هر روز یمن را مورد حمله قرار می‌دهد، به عهده دارد. در تجاوز نظامی هواپیماهای سعودی و همپیمانانش به خاک یمن تاکنون شمار زیادی از غیر نظامیان از جمله زنان و کودکان یمنی جان باخته‌اند.

روز گذشته شبکه العربیه اعلام کرد یکی از رهبران انصارالله یمن که بیست و نهم اسفند گذشته در نماز جمعه خونین صنعا، به دست القاعده بشدت زخمی شده بود، سرانجام روز جمعه گذشته بر اثر شدت جراحت جان خود را از دست داد. در همین فاصله شایعه شد که عبدالملک الحوثی نیز به شهادت رسیده است. اما انصارالله یمن شهادت او را تکذیب کرد و گفت که الحوثی فعالیت عادی خود را در استان «صعده» انجام می‌دهد.در یک خبر دیگر مربوط به تحولات یمن اعلام شد رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در یک تماس تلفنی با نخست‌وزیر پاکستان درباره بحران یمن مذاکره کرده است؛ این تماس یک روز پس از آن صورت گرفت که رئیس‌جمهور ترکیه مذاکرات مشابهی را با پادشاه عربستان و امیر قطر برگزار کرده بود. سفارت پاکستان در آنکارا گفته است در این تماس تلفنی 45 دقیقه‌ای، درباره افزایش تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل صلح‌آمیز درخصوص وضعیت وخیم در این منطقه گفت‌وگو شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها