جام جم آنلاین تحلیل می کند

آمریکا و اصرار بر غیر قابل اعتماد بودن

توافق اولیه و‌ بیانیه لوزان سوئیس چه غوغایی به پا کرده است که طرف مقابل به راحتی ماهیت درونی خود را بروز می‌دهد و باعث می‌شود که مردم ایران هر چند نسبت به طرف مقابل آگاهی و شناخت دارد، اما برای برخی که دلشان آب شده است می‌تواند درسی باشد تا بهتر تحلیل کنند و موضع بگیرند.
کد خبر: ۷۸۶۴۸۶
آمریکا و اصرار بر غیر قابل اعتماد بودن

به گزارش جام جم آنلاین پس از بیانیه سوئیس آمریکایی‌ها همینطور رگباری شروع به تخریب فضای گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران کردند و هر آنچه خواستند گفتند، غافل از این که چنین موضع گیری‌هایی نه تنها باعث کوتاه آمدن جمهوری اسلامی ایران نمی‌شود، بلکه ماهیت پلید و نیرنگ آمریکا‌یی‌ها را برای افکار عمومی دنیا بیشتر آشکار می‌سازد.

این رفتار و گفتار همچنان ادامه دارد در حالی که تا تیر ماه 1394 کمتر از 3 ماه باقی مانده است و اگر قرار است در این تاریخ توافقی به دست آید، با این همه هجمه به اصل گفت‌وگوهای هسته‌ای از سوی آمریکا، دستیابی به آن را دور می‌کند.

کاخ سفید گفته است؛لغو تحریم‌های ایران مرحله‌ای خواهد بود. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اظهار کرده است:«آژانس باید در هر زمان از تأسیسات نظامی ایران بازرسی کند. وزیر دفاع آمریکا مدعی شده است: «توان نابودی برنامه هسته‌ای ایران را داریم». نماینده آمریکا در سازمان ملل هم ابراز عقیده کرده که ایران حقوق زنان را نقض می‌کند و...

اینها تنها بخشی از مواضع و سخنانی است که از سوی مقامهای امریکایی علیه توافق هسته‌ای صورت گرفته و البته نشان دهنده این مسئله است که نمی‌توان به طرف آمریکایی اعتماد و اطمینان کرد.

و این خود نکته‌ای قابل توجه و تأمل است که آمریکایی‌ها سعی بسیاری می‌کنند و اصرار دارند تا بیشتر نشان دهند که غیر قابل اعتماد هستند. در واقع، اینگونه اظهارات فرصت مغتنمی است برای اینکه به خدعه و نیرنگ آنها بیشتر پی ببریم.

هنوز توافقی نشده است، اما اگر توافقی انجام شود یاوه سرایی‌های آنها چگونه خواهد بود؟!

جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها