تبریک مجلس به ملت مقاوم یمن

لاریجانی: حیثیت عربستان بر باد رفت

لاریجانی در جمع همسران نمایندگان مجلس:

تعرض به یک جوان در کشور اسلامی فضاحت است

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امت اسلامی باید ید واحده باشد گفت: برای کشوری که مدعی اسلامیت است آیا فضاحت نیست که با یک جوان آنجا آنطور برخورد می کنند و به او توهین می کنند آیا به این می گویند جامعه اسلامی.
کد خبر: ۷۸۵۸۱۱
تعرض به یک جوان در کشور اسلامی فضاحت است

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی روز چهارشنبه در دیدار با همسران نمایندگان مجلس شورای اسلامی که به مناسبت تولد حضرت زهرا (س) صورت گرفت گفت: ما امروز اختلافاتی در جامعه اسلامی مشاهده می کنیم، امروز چه خبر است؟ این چه وضعی است که سعودی ها با یمن راه انداخته اند آیا این دشمنی خدا نیست؟

وی ادامه داد: تکفیری ها امروز بین امت اسلامی دعوا راه می اندازند و دین را وسیله اختلاف کرده اند اما امت اسلامی باید ید واحده باشند زیرا گروهی دین را وسیله جدال کرده اند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات امروز دنیای اسلام به دلیل آن است که به این موضع اهمیت نمی دهند و ما شاهدیم که چه فسادهایی در حال رخ دادن است.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه این سوال را مطرح کرد که چرا جنگ علیه یمن و سوریه را راه انداخته اند؟ لاریجانی گفت: پیامبر (ص) می فرمایند امت اسلامی مثل تن هستند اگر عضوی به درد آید بقیه اعضا نیز به درد می آید.

وی ادامه داد: امروز گاهی می بینیم برخی اختلافات سیاسی سیطره می یابد و یادمان می رود ما هم کیش و هم مسلک هستیم. به همین دلیل است که می بینیم بعد از جنگ جهانی کشورهای اسلامی از هم متفرق شده اند.

وی گفت: بعد از جنگ جهانی کشورهای اسلامی را تکه تکه کردند و این کشورها به جای آنکه هم را پیدا کنند به جان هم افتادند، تا وقتی که این مشکلات حل نشود معضل کل جامعه اسلامی قابل حل نیست.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) گفت: پیامبر می فرمایند با هم اختلاف نکنید که پیشینیان شما اختلاف کردند و نابود شدند.

لاریجانی گفت: ما در جغرافیایی عالم اسلام و هم جامعه خودمان اختلافات زیادی می بینیم.

راه رسیدن به سعادت تمسک به مکتب فاطمی است

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز ما گاهی می بینیم در صحنه هایی که راجع به زن، آزادی و حقوق زنان صحبت می شود مطالب را نازل می کنند.

وی گفت: اما در مکتب اسلام همواره به این موضوع توجه داریم که نماد زن حضرت زهرا (س) است.

وی گفت: امروز نباید درون مکتب های فمینیستی که در دنیا حاکم است تفکر اسلامی را جست و جو کنیم بلکه باید ببینیم تفکر فاطمی به ما چه می گوید.

لاریجانی افزود: ما امروز در دوران مدرنیته زندگی می کنیم اما اگر مکتبی فکر نکنیم دچار سردرگمی و حیرت می شویم.

وی ادامه داد: برای اینکه مسلکی زیست کنیم باید به مکتب خود که همان مکتب فاطمی است رجوع کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر محبت فاطمه در دل ما باشد به دوستی خدا می رسیم محبت اهل بیت ما را به محبت خدا می رساند.

لاریجانی با ذکر روایت هایی از پیامبر اسلام (ص) گفت: ایشان در روزهای آخر عمر خود بارها تکرار کردند که من دو چیز را بین امت اسلامی به امانت می گذارم نخست کتاب و دیگری اهل بیت است کسی که به آنها تمسک جویند سعادتمند می شوند.

لاریجانی ادامه داد: کسانی که حب به فاطمه داشته باشند به رسول خدا حب دارند و کسانی که حب رسول خدا را دارند حل خدا دارند از سوی و کسانی که بغض به فاطمه دارند به رسول خدا بغض دارند و کسانی که به رسول خدا بغض دارند به خدا نیز بغض دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها