بیش از 15 سال از عرضه اولین اتومبیل هیبریدی تویوتا یعنی پریوس به بازار می‌گذرد، اتومبیلی تطبیق پذیر با بهره‌وری و مصرف سوخت باورنکردنی که توانست لقب پرفروش‌ترین اتومبیل هیبریدی جهان را تصاحب کند و همین دلیل باعث شد که تویوتا ایده اتومبیل های هیبریدی را به روی دیگر مدل های خود هم اجرایی کند که موجب تولید مدل‌های هیبریدی تویوتا پریوس، کمری، یاریس و یا حتی شاسی بلند هایلندر شد.
کد خبر: ۷۸۵۶۵۶
مدل جدید هیبریدی تویوتا معرفی شد + فیلم + عکس

به گزارش جام جم آنلاین، این بار تویوتا سیاستی جدیدی در پیش گرفته که به جای بروزرسانی‌های مدل‌های هیبریدی، یک مدل از محصولات خود را به این مجموعه اضافه کرده و آن هم اتومبیل شاسی بلند RAV4 است که با قلبی هیبریدی برای عرضه در حال آماده شدن است.

نسخه هیبریدی RAV4 با ظاهر فیس لیفت و دوباره طراحی شده عرضه خواهد شد. ظاهری آرام‌تر همسو با خصوصیات اتومبیل های هیبریدی که هیچگونه جذابیتی در چهره و حس چنگ زدن به جاده در آن دیده نمی‌شود.

راستش را بخواهید، چهره قبلی RAV4 معقول‌تر به نظر می‌رسید و در نگاه اول نگاه‌ها را به سمت خود جذب می‌کرد، اما چهره جدید چندان هیجان انگیز به نظر نمی‌رسد.

از بحث طراحی خارج می شویم، به اصل مطلب یعنی قسمت پیشرانه اتومبیل می رسیم. همین اول کار بگوییم که تویوتا هنوز اطلاعاتی دقیق از پیشرانه این مدل را منتشر نکرده است اما نسخه استاندارد فیس لیفت شده RAV4 که نسخه هیبریدی بر روی آن اجرا شده، از یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر به همراه یک جعبه دنده انتقال متداول eCVT در زیر کاپوت سود می‌برد که با در نظر گرفتن همین پیشرانه برای نسخه هیبریدی، می‌توان انتظار یک موتور الکتریکی را هم برای گرداندن چرخ‌های عقب داشت.

(خودرویانک)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها