جلسه کمیسیون امنیت ملی درباره بی‌حرمتی به 2 زائر ایرانی

سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس با اشاره به جلسه عصر دیروز این کمیسیون گفت: کمیسیون نگرانی جدی خود را نسبت به افزایش ناامنی و بی‌حرمتی به زائران خانه خدا و ناتوانی دولت عربستان در تامین امنیت زوار ابراز کرد.
کد خبر: ۷۸۵۵۵۷

سیدحسین نقوی‌حسینی، نماینده ورامین در مجلس ادامه داد: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از وزارت امور خارجه به جد درخواست کردند که تمام هم خود را برای مجازات ماموران متخلف فرودگاه عربستان به‌کار گیرند.

سازمان حج و زیارت هم دیروز با صدور اطلاعیه‌ای درباره اتفاق اخیر اعلام کرد: متاسفانه در روزهای اخیر برخی رسانه‌ها، مطبوعات و فضای مجازی به انتشار اخبار غیرمستند با عنوان «تجاوز به دو نوجوان زائر ایرانی» اقدام کرده‌اند که موجب تشویش افکار هموطنان عزیز شده است.

در این بیانیه درباره اصل این ماجرا این‌گونه توضیح داده شده است: در هفته گذشته هنگام بازگشت یکی از کاروان‌های اعزامی عمره در آخرین بخش بازرسی فرودگاه جده دو تن از ماموران پلیس فرودگاه به بهانه بازرسی از دو نوجوان زائر قصد تعرض به آنها را داشتند که با هوشیاری زائران عزیز و خانواده‌هایشان، پیگیری مدیر و روحانی کاروان و همچنین دخالت سریع مقامات کنسولگری کشورمان در جده و احضار مسئولان سعودی و فرماندهی پلیس جده افراد خاطی شناسایی و دستگیر شدند.

سازمان حج و زیارت تاکید کرد که براساس تعهد مسئولان ارشد کشور عربستان متخلفان بزودی محاکمه و با اشد مجازات با آنان برخورد خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها