پس از آزادی هفته گذشته شهر تکریت به دست نیروهای ارتش و گروه‌های مردمی، اکنون گروه‌های مختلف در حال بررسی افشای جنایات داعش در این شهر هستند. یکی از مشخص‌ترین جنایات داعش در این منطقه مربوط به پایگاه هوایی اسپایکر بود که گفته می‌شود تروریست‌ها سال گذشته با حمله به این مرکز حدود 1700 سرباز و افسر را کشتند.
کد خبر: ۷۸۵۴۷۶

به گزارش جام‌جم و به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، یکی از مقامات عراقی در این زمینه اعلام کرد تیم‌های مختلف در حال خارج کردن گورهای دسته جمعی در این منطقه است. کمیل امین، سخنگوی وزارت حقوق بشر عراق در این زمینه گفت که تاکنون 12 گور دسته جمعی یافت شده است. وی افزود که 85 درصد از بستگان قربانیان این حادثه آزمایش دی‌ان‌ای داده‌اند تا کار شناسایی اجساد بزودی انجام شود. تلویزیون عراق دوشنبه شب در این زمینه تصاویری پخش کرد که نشان می‌داد افراد با کمک بولدوزر در حال کشف این گورها هستند. در چند روز گذشته، وابستکان این افراد در اطراف این مکان، شمع و گل قرار دادند.

بنا به گفته کارشناسان، حادثه اسپایکر یکی از بزرگ‌ترین جنایات داعش در عراق و سوریه است. براساس تصاویر و اخبار منتشر شده توسط فعالان وابسته به داعش، تروریست‌ها پس از تصرف این مرکز گروهی از نظامیان را سوار کامیون‌های بزرگ کرده و پس از آن‌که دست‌هایشان را از پشت بستند، آنها را به داخل دره انداختند. تروریست‌های داعش تعدادی از این افسران را نیز با شلیک گلوله به سرشان به قتل رسانده و سپس اجساد آنها را به داخل دجله انداختند.

موضوع مهم دیگر این روزهای عراق مربوط به سفر نخست‌وزیر عراق به منطقه خودمختار کردستان است. بر اساس گزارش منابع خبری، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق و مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان بر سر تشکیل یک اتاق عملیات مشترک به منظور آزادسازی موصل توافق کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها