به دلیل نجات جان 25 سرباز

زن شجاع عراقی نشان ملی گرفت + عکس

دادگاه عراق، 24 نفر از متهمان حمله داعش به پایگاه نظامی اسپایکر را که در آن صدها نظامی کشته شدند، به اعدام محکوم کرد.
کد خبر: ۸۱۵۱۹۹
حکم اعدام برای 24 متهم جنایت «اسپایکر»

دادگاه عراق امروز رأی نزدیک به 30 متهم در قضیه موسوم به «کشتار اسپایکر» را اعلام کرد.بر این اساس حکم ، 24 نفر به اعدام محکوم شدند و 4 نفر نیز از اتهامات وارده تبرئه شدند و آزاد خواهند شد.

25 خردادماه سال گذشته (1393) بود که گروهک تروریستی داعش اعلام کرد حدود 1700 دانشجوی شیعه دانشکده نیروی هوایی پایگاه نظامی «اسپایکر» واقع در استان صلاح‌الدین عراق را به شهادت رسانده است.

در اطلاعیه داعش آمده بود که حدود 800 نفر از دانشجویان سنی پس از توبه آزاد شدند اما همه دانشجویان شیعه با تیربار مستقیم کشته شدند.

پس از این بود که «حیدر عبادی» نخست وزیر عراق دستور داد کمیته ای ویژه برای ارتباط با خانواده شهدای پایگاه نظامی اسپایکر عراق و پیگیری پرونده و اهمال و تقصیر مسئولان حادثه تشکیل شود.

العبادی ضمن دستور برای تشکیل کمیته‌ای ویژه برای ارتباط با خانواده شهدای این پایگاه نظامی، اعلام کرد که یک گزارش مفصل و کامل از این جنایت وحشتناک آماده شود.

در همین راستا «ماجد الاعرجی» رئیس دادگاه مرکزی عراق از ثبت اسامی 728 مفقود شده در جنایت مذکور خبر داده و اعلام کرده بود که 5 نفر از متهمان دستگیر شده‌اند و حکم بازداشت 160 نفر دیگر صادر شده است و این افراد حق خروج از کشور ندارند و اموال منقول و غیر منقول آنها ضبط شده است.

مارس گذشته نیز، پس از آنکه نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) در کنار ارتش برای آزادسازی تکریت (مرکز استان صلاح‌الدین) مبارزه می‌کردند، موفق شدند 250 دانشجوی مفقود این پایگاه را در روستای «البوعجیل» آزاد کنند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها