معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

ممانعت خانواده‌ها از تحصیل دانش‌ آموزان را اعلام کنید

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی شهرستان های استان تهران از اجرای آزمایشی طرح شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل و بازگشت آنان به مدرسه خبر داد.
کد خبر: ۷۸۵۴۳۶
اجرای طرح شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل

دکتر ابراهیم غفاری در گفتگو با مهر، اظهارداشت: تفاهم نامه همکاری بین اداره کل بهزیستی استان تهران، سازمان های مردم نهاد، موسسات غیردولتی و کلینیک های مددکاری اجتماعی تحت نظر بهزیستی با موضوع اجرای طرح بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش امضا شد.

وی گفت: از آنجایی که تحصیل و آموزش از حقوق بنیادین کودکان است و همچنان تعدادی از کودکان بنا به دلایل مختلفی مثل فقر و... از نظام تعلیم و تربیت بازمانده اند، به همین منظور دستورالعمل اجرایی طرح بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (دفتر امور آسیب های اجتماعی) و اداره کل بهزیستی شهرستان های استان تهران تدوین شده و این طرح درحال حاضر به صورت پایلوت در استان تهران اجرا می شود.

غفاری شناسایی، جذب و آموزش کودکان کار،خیابان، فقیر و سایرکودکان نیازمند به حمایت های مالی و آموزشی را هدف کلی این طرح ذکر کرد و پیشگیری از بازماندگی تحصیل درسالهای آتی، پیشگیری از ترک تحصیل دانش آموزان مقطع ابتدایی، ارتقای کیفیت زندگی کودکان بازمانده از تحصیل و خانواده های آنان و پایش مستمر وضع موجود را از دیگر اهداف این طرح خواند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی شهرستان های استان تهران خاطرنشان کرد: مهلت پایلوت این طرح تا پایان شهریور ۹۴ است و هر کودک باید یک مقطع تحصیلی ارتقاء یافته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها