ایجاد باغ نمونه گردشگری «اَوِرس» در شاهرود تلاشی دوباره بود برای آشتی مردم با طبیعت و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از آن، باغی که بنیانگذارانش در راه احیای فرهنگ حفظ محیط زیست گام برداشته اند.
کد خبر: ۷۸۴۹۲۱
باغ نمونه «اَوِرس» حلقه آغازین اکوتوریسم در شاهرود

دورانی از زندگی بشر با این فکر گذشت که مصرف بیشتر یعنی رفاه بیشتر و زندگی آیندگان هم اهمیت چندانی بر این طرز فکر نداشت اما امروز هر چند دیر همین بشر دریافته استفاده از طبیعت حد و مرزی دارد و اگر تعادل دیرپای طبیعت را از بین ببرد با آلودگی محیط زیست و کمبود منابع طبیعی روبرو خواهد شد.

اما یکی از راه های موثر در باقی ماندن انسان بر سر این نتیجه گیری، ایجاد تغییرات ماندگار و دائمی در رفتارهای هر جامعه از طریق فرهنگ سازی و بومی سازی رفتارهای آن جامعه است. اگر به طور فراگیر و همه جانبه، فرهنگ حفظ و صیانت از محیط زیست و عدم تخریب طبیعت را در جامعه نهادینه کرد، می توان امیدوار بود که این فرهنگ علاوه بر بقا در زمان حال جامعه به میراث جاودانه‌ای برای نسل‎های آتی نیز تبدیل شود.

در اولین باغ نمونه گردشگری ایران «اَوِرس» که در فاصله کمی از شهر شاهرود ایجاد شده تلاشی دوباره برای نهادینه کردن این فرهنگ در سطح جامعه با روشی جذاب صورت گرفته است.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها