روحانی در مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای تأکید کرد

شرط امضای توافق لغو همه تحریم‌های اقتصادی

یک سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره اظهارات روحانی گفت: درک می‌کنیم که دولت ایران نیاز دارد ایرانیان را درباره این توافق قانع کند اما آمریکا این توافق را توافقی صرفا متمرکز بر برنامه هسته‌ای می‌داند!
کد خبر: ۷۸۴۰۴۹
واکنش آمریکا به اظهارات روحانی

به گزارش رویترز اریک شولتز سخنگوی کاخ سفید گفت: نگرانی‌های ما از ایران خارج از برنامه هسته‌ای کماکان به قوت خود باقی است!

وی افزود: کارهای زیادی مانده است که باید انجام شود اما مطمئن هستیم این جزئیات را تدوین خواهیم کرد.

به گفته شولتز، اوباما با روسای بحرین، کویت، قطر و امارات نیز تلفنی درباره توافق چارچوب هسته‌ای ایران صحبت کرد.

اعتراف‌ جالب‌ حسنین هیکل‌ درباره ایران

روزنامه نگار برجسته مصری با ابراز ناخرسندی از شیوه تعامل کشورهای عربی با تهران گفت که ما ایران را در برهه ای از زمان بدون دلیل و فقط به خاطر حفظ روابط با آمریکا، از دست دادیم و این تاسف بار است.

به گزارش ایرنا،محمد حسنین هیکل در یک برنامه تلویزیونی که از شبکه مصری 'سی بی سی' پخش شد، گفت: من از شیوه برخورد کشورهای عربی با ایران بسیار ناراحتم، واقعا نیازی به این طرز تعامل نبود، من در پاریس با امام خمینی (ره) دیدار کردم و صحبت های او را شنیدم . امام خمینی (ره) نیم ساعت با شیخ محمد شلتوت شیخ اسبق الازهر مصر (از بزرگان اهل سنت و از فعالان وحدت بین شیعه و سنی) صحبت کرد و تلاشهای وی را در تقریب بین مذاهب اسلامی بسیار تحسین کرد و آن را ستود.

هیکل تاکید کرد: جای بسی تاسف است که ما بدون دلیل و به نفع آمریکایی ها، روابطمان با ایران را از دست دادیم . آمریکایی ها خوب می دانستند که برخی از کشورهای عربی از انقلاب اسلامی در ایران دچار سوتفاهم شده بودند و از آن سوء استفاده کردند. آنها کاری کردند که ما مبارزه با اسرائیل را فراموش کنیم و به جای آن درگیر جنگ شیعه و سنی شویم.

وی ، یمن را یک 'آتشفشان خاموش' در جنوب شبه جزیره عربی توصیف کرد و گفت که انفجار این آتشفشان کل منطقه را دربر خواهد گرفت و به طور قابل توجهی کشورهای حاشیه خلیج فارس را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با انتقاد از توسل عربستان به گزینه نظامی در یمن اضافه کرد: جنگ چیزی نبود که ما در مرحله اول به آن متوسل شویم، ابتدا باید بررسی می کردیم که عربستان تا چه حد قادر خواهد بود بها و هزینه های این جنگ را بپردازد.

دموکراسی برای اعراب خوب نیست !

معاون رئیس پلیس دبی در صفحه تویتر خود خطاب به مردم یمن تأکید کرد که دموکراسی برای کشورهای عربی مناسب نیست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ضاحی خلفان" در واکنش به انقلاب مردم یمن، نوشت: شما حتی نمی دانید چگونه دموکراسی را به زبان بیاورید زیرا این واژه عربی نیست، به همین دلیل برای کشورهای عربی مناسب نمی باشد.

خلفان همچنین تأکید کرد: ای مردم یمن، دموکراسی را از زمان سقوط پادشاه آزمودید، و به شدت شکست خوردید؛ پس به وضعیت سابق خود بازگردید !!

وی افزود: یمن فقط مردان و شیوخ خود را می خواهد .. به شما نصیحت می کنم؛ دموکراسی غربی را کنار بگذارید چرا که این دموکراسی و خنجر در کنار یکدیگر نمی گنجند، و فقط جمهوری افیون مناسب حوثی است."

گستاخی خطیب سعودی علیه ایران

خطیب وابسته به تروریست‌های آل‌سعود، در تازه‌ترین اظهارات خصمانه علیه دولت و ملت ایران، تهران را محور شرارت توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، صالح آل طالب خطیب مسجد الحرام در خطبه روز جمعه مسجدالحرام در مکه مکرمه مدعی شد: ایران به دشمنی با عربها و مسلمانان عادت دارد و تلاش کرد درست مانند شام، زخمی بر پیکر جزیرة العرب نیز وارد کند.

خطیب وابسته به دربار آل سعود، در ادامه با تلاش برای سرپوش گذاشتن بر تجاوز وحشیانه اربابانش به مردم یمن، گفت: «ایران و حوثی ها، منازل، مساجد و دانشگاههای یمن را تخریب کرده، مسلمانان مسالمت جو را کشته و برخی را از کشورشان آواره کردند.. آنها در صدد به ذلت کشیدن مردم یمن بوده و با ترویج طائفی گری، تخم اقدامات تروریستی را می کارند».

وی ادعا کرد: ایران درست در زمانی که به یهودیان اعتراض می کند، خود لوله تفنگ هایش را برای جنگ به سوی عربها و مسلمانان نشانه گرفته و عربها بدترین چیزی را که یک همسایه از همسایه می توانست ببیند، از ایران دیده اند(!)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
علیرضاكرمان
Germany
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
۰
۰
عربهای ... نفوذی جیره خوار امریكا خوب حالشون گرفته شده از توافق هسته ای.اینجاس كه به رهبر عزیز سید علی افتخار میكنم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
۰
۰
... بابا آل یهود ... انشا الله به زودی حقتان را كف دستتان میگذاریم جوری كه سوراخ موش هم گیرتان نیاید !!!
محمد علی حسنی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
۰
۰
اقدامات شنیعی كه از حكام سعودی سر می زند حتی از كافران امریكائی ، انگلیسی و یهودی بیرون نمی آید.این ... خوابیده در خوش خیالی دریای نفت بجای كمك به مردم غزه همراه اسرائیل و آمریكا می شوند و عوامل آنها كشور عراق و سوریه را به تلی از خاك مبدل ساختن و بجای كمك به مردم یمن بر سر آنها بمب میریزند فكر میكنند همیشه این حكومت ... پادشاهی خود را برقرار می دانند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها