هواپیمای خطوط هوایی جرمن وینگز که از بارسلونا به مقصد دوسلدورف در پرواز بود، سه شنبه، ۲۴ مارس، در کوههای آلپ فرانسه سقوط کرد و تمامی ۱۵۰ سرنشین و خدمه آن کشته شدند.
سازمان تحقیقات هوانوردی فرانسه که مسئولیت تحقیق در مورد سقوط این هواپیما را برعهده دارد گفته است که آندرس لوبیتز، کمک خلبان هواپیما به طور مکرر باعث کاهش ارتفاع آن شده است.
در بیانیه این سازمان آمده است:«خلبان برای رسیدن به ارتفاع ۱۰۰ فوتی هواپیما را روی سیستم اتوماتیک قرار داده بود پس از آن چندین بار خلبان سیستم اتوماتیک پرواز را تغییر میدهد تا سرعت هواپیما هنگام کاهش ارتفاع افزایش پیدا کند».
یافتههای اولیه از صداهای ضبط شده از کابین خلبان حاکی از آن است که کمک خلبان لوبیتز در کابین را از داخل به روی خلبان قفل کرده بود تا خلبان نتواند به کابین بازگردد.
روز گذشته دادستان های آلمانی گفتند که کمک خلبان یک هفته قبل از سقوط هواپیما، در مورد روشهای خودکشی و همچنین امنیت درهای کابین خلبان در اینترنت جستجوهایی کرده بود.
لوبیتز در سال ۲۰۰۸ برای آموزش خلبانی در شرکت هواپیمایی لوفت هانزا ثبت نام کرد و در سال ۲۰۱۳ خلبان شد.
به گزارش رسانه های آلمانی، در سال ۲۰۰۹ یک دوره افسردگی جدی در او تشخیص داده شد که به خاطر آن به مدت یک سال و نیم تحت معالجه بود.(بی بی سی)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم:
رضا کوچک زاده تهمتن، مدیر رادیو مقاومت در گفت گو با "جام جم"
اسماعیل حلالی در گفتوگو با جامجم: