بررسی های انجام شده بر روی اطلاعات به دست آمده از دومین جعبه سیاه هواپیمای خطوط هوایی «جرمن وینگز» آلمان تایید می‌کند که کمک خلبان عمدا باعث سقوط این هواپیما شده است.
کد خبر: ۷۸۳۸۱۸
نشانه ای تازه از نقش کمک خلبان در سقوط هواپیمای آلمانی

هواپیمای خطوط هوایی جرمن وینگز که از بارسلونا به مقصد دوسلدورف در پرواز بود، سه شنبه، ۲۴ مارس، در کوه‌های آلپ فرانسه سقوط کرد و تمامی ۱۵۰ سرنشین و خدمه آن کشته شدند.

سازمان تحقیقات هوانوردی فرانسه که مسئولیت تحقیق در مورد سقوط این هواپیما را برعهده دارد گفته است که آندرس لوبیتز، کمک خلبان هواپیما به طور مکرر باعث کاهش ارتفاع آن شده است.

در بیانیه این سازمان آمده است:«خلبان برای رسیدن به ارتفاع ۱۰۰ فوتی هواپیما را روی سیستم اتوماتیک قرار داده بود پس از آن چندین بار خلبان سیستم اتوماتیک پرواز را تغییر می‌دهد تا سرعت هواپیما هنگام کاهش ارتفاع افزایش پیدا کند».

یافته‌های اولیه از صداهای ضبط شده از کابین خلبان حاکی از آن است که کمک خلبان لوبیتز در کابین را از داخل به روی خلبان قفل کرده بود تا خلبان نتواند به کابین بازگردد.

روز گذشته دادستان های آلمانی گفتند که کمک خلبان یک هفته قبل از سقوط هواپیما، در مورد روش‌های خودکشی و همچنین امنیت درهای کابین خلبان در اینترنت جستجوهایی کرده بود.

لوبیتز در سال ۲۰۰۸ برای آموزش خلبانی در شرکت هواپیمایی لوفت‌ هانزا ثبت نام کرد و در سال ۲۰۱۳ خلبان شد.

به گزارش رسانه های آلمانی، در سال ۲۰۰۹ یک دوره افسردگی جدی در او تشخیص داده شد که به خاطر آن به مدت یک سال و نیم تحت معالجه بود.(بی بی سی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
غلام محبت
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
۰
۰
قبلا گفته بودم خلبان سستی كرده و كمك خودرا كنترل نكرده است اگر مراقب كمك خود میشد پی بوضعیت او میبرد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها