این کوپههای کلاس S همیشه میتوانند نگاه خیره کسانی را به خود جلب کنند که به خوبی دوران لوکس های «۲ دری» چون «تورنادو» و «الدورادو» را به یاد دارند ولی این طراحی جدید بنز، پیشزمینه تمام دورانها را در خود دارد.
در طراحی چرم داخلی کابین S550 ظرافت فوقالعادهای به کار رفته است. بسیاری از بخشهای کابین با کلاس S سدان مشترک است؛ ولی در همین حال، در مدل کوپه، از یک پنل ابزارهای منحصر به فرد در بالای داشبورد بهرهمند شده است.
طراحی سرزندهتر در آن به کار رفته و مانند این است که از ایتالیاییها برای بازنگری در طراحی داخلی کلاس S کمک گرفته باشند.
در همین حال، در خودروی تست از یک پکیچ آپشن ۳۲۵۰ دلاری با عنوان «Designo» استفاده شده که در نتیجه، سطوح بیشتری از چرم پوشیده شده است.
در پکیج پرمیوم نیز ماساژ صندلیهای جلو اضافه شده و همینطور در مجموعه «گرم و نرم» یا «Warmth and Comfort» مواردی چون گرمکن صندلیها، فرمان و تکیهگاه دست صندلیها استفاده شده است.
در کل شرایط بهگونهای است که دل کندن از داخل S550 کوپه سخت است. فقط باید راحت روی صندلی گرم بنشینید و در همین حال، از سیستم صوتی ۶۴۰۰ دلاری «Burmester» لذت ببرید.
اگر میخواهید این گونه استراحت کنید، بهتر است خودرو را در یک جای مناسب پارک کنید البته این در حالی است که مجموعه ابزارهای دستیار رانندگی با ارزش ۲۸۰۰ دلار میتوانند در عمل S550 کوپه را به صورت خودکار هدایت کنند ولی در این میان، شاید کسی در عقب بخواهد پیاده شود.
در صندلیهای عقب، فضا بهاندازه کافی برای دو فرد بزرگسال وجود دارد، ولی علیرغم فاصله محوری بالای ۲/۹۴ متری، فضای پاها در عقب هنوز محدود است.
در همین حال، سر و صدای زیادی از بیرون نمیآید. صدای باد به شکل تعجبآوری حذف شده است. یک صدای ضعیف تایرهای عرض خودرو، تنها صدای قابلتشخیص از حرکت S550 است.
تنها زمانی سر و صدای موتور ۴/۷ لیتری دو توربوشارژر V8 بلند میشود که در حداکثر عملکرد خود قرار داشته باشد حتی در این حالت، صدای خشم موتور V8 از ۷۹ دسیبل بیشتر نمیشود.
هیچ چیز نمیتواند این آرامش را بر هم بزند؛ حتی زمانی که بخواهید با این مرسدسبنز ۲۱۶۰ کیلوگرمی مانند یک مزدا میاتا رفتار کنید.
همچنین چسبندگی در پیچ برای خودرویی با این جثه، بسیار مناسب و 0.92g است و هندلینگ بسیار خوبی نیز شاهد هستیم.
در همین حال، سیستم فرمان، حس یک خودروی اسپرت کامل را ندارد. ولی دقت آن در سرعتهای بالای ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت مناسب است.
شتاب S550 در وضعیت خوبی قرار دارد و میتواند در مدت ۴/۵ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد؛ یعنی به میزان ۰/۴ ثانیه سریعتر از S550 سدان با دیفرانسیل عقب.
سیستم دیفرانسیل استاندارد چهار چرخ متحرک برای استفادههای روزانه ساخته شده است.
سرعت حداکثر این خودرو برای نسخه بازار امریکا به ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت محدود شده است؛ این در حالی است که در آن از تایرهای گودیر ایگل F1 درجه Y استفاده شده است.
مرسدسبنز مطمئناً مسئول قیمتگذاری خودروهای لوکسش است. قیمتها برای این مدل از ۱۲۰ هزار و ۸۲۵ دلار آغاز میشوند.
در همین حال، خودرویی که برای این بررسی استفاده شده، ۱۴۹۵۷۵ دلار تمام شده است البته توصیه میشود که برخی آپشنهای گرانقیمت مورد استفاده در خودروی تست را کنار بگذارید ولی اگر میتوانید واقعاً از پس هزینههای چنین خودرویی برآیید، هرگز شما را به کاستن از شخصیت لوکس آن دعوت نمیکنیم.
مشخصات:
نوع خودرو: موتور جلو، دو دیفرانسیل، ۴ سرنشین، ۲ در کوپه.
قیمت مدل تست: ۱۴۹۵۷۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۱۲۰۸۲۵ دلار).
نوع موتور: DOHC ۳۲ سوپاپ V8 با توربوشارژر و خنککننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
گنجایش: ۴۶۶۳ سیسی.
قدرت: ۴۴۹ اسب بخار در ۵۵۵۰ دور در دقیقه.
گشتاور: ۶۹۹/۶ نیوتنمتر در ۱۸۰۰ دور در دقیقه.
گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.
ابعاد:
فاصله محوری: ۲/۹۴۴ متر.
طول ماشین: ۵/۰۲۷ متر.
عرض: ۱/۹ متر.
ارتفاع: ۱/۴۱۷ متر.
وزن کلی: ۲۱۶۰ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۵ ثانیه.
صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۷ ثانیه.
صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۱۷/۶ ثانیه.
استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۹ ثانیه.
عبور از یکچهارم مایل: ۱۳ ثانیه با سرعت نهایی ۱۷۸/۶۴ کیلومتر بر ساعت.
سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۲۰۹/۲۱ کیلومتر بر ساعت.
مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۹/۶۸۲ متر.
چسبندگی در پیچ به قطر ۳۰۰ فوت: 92g.
مصرف سوخت:
تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۴/۷ لیتر در شهر و ۹/۸ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
مصرف سوخت در تست: ۱۴/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.(پدال)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم:
رضا کوچک زاده تهمتن، مدیر رادیو مقاومت در گفت گو با "جام جم"
اسماعیل حلالی در گفتوگو با جامجم: