متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی:

کالری یک مشت مغزدانه به اندازه 6 مشت برنج

متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی اظهارکرد: مصرف یک مشت مغز دانه معادل 5 تا 6 مشت برنج کالری دارد بنابراین افراد در مصرف آن به ویژه در تعطیلات عید نوروز باید توجه کافی داشته باشند.
کد خبر: ۷۸۲۵۴۲
کالری یک مشت مغزدانه به اندازه 6 مشت برنج

دکتر تیرنگ نیستانی تأکید کرد: در حال حاضر رویکرد فعلی سازمان بهداشت جهانی بهداشت و به تبع آن معاونت بهداشت وزارت بهداشت، پیشگیری از بیماری​های غیر واگیر کاهش مصرف نمک، چربی و شکر است.

وی افزود: حال آن که به طور معمول آجیل از نظر نمک،کالری و مواد مغذی مانند فیبر و املاح به شدت غنی است و بسیاری از افراد که نگران وزنشان هستند نباید به صورت دست و دلبازانه از آجیل استفاده نمایند زیرا می​تواند برایشان آسیب به همراه داشته باشد.

به گفته متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی ،عده ای از افراد آجیل خام مصرف می​کنند اما نکته مهم این است که باید بدانند کالری این نوع آجیل همچنان پا برجاست!

وی یادآور شد: به طور کلی انواع شیرینی و شکلات موادی نیستند که در پزشکی مصرف آنها توصیه شود اما این حرف به معنای عدم استفاده از آن تا پایان عمر نیست بلکه معنای آن حداقل مصرف که باید با اعتدال مصرف شوند.

به سایز شیرینی دقت کنید

نیستانی گفت: هنگام خرید شیرینی بهتر است که به سایز آن توجه شود. حال آنکه شیرینی​های کوچک خواه و ناخواه بیشتر خورده می​شوند. در عین حال هیچ وقت نباید هیچ شیرینی و شکلاتی را به عنوان غذا و با گرسنگی مصرف کرد. (شفا آنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها