مهدی یدیهمدانی در گفتوگو با ایسنا، درباره مصوبات یکصد و شانزدهمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور گفت: در این جلسه دو طرح ضوابط نحوه هماهنگی بین شهرداریها و پلیس راهنمایی و رانندگی برای اجرا و بهرهبرداری از سامانههای مکانیزه ثبت تخلفات رانندگی و ضوابط نصب و بهرهبرداری از چراغهای راهنمایی و رانندگی در تقاطعها و نقاط مهم شبکه معابر مورد بررسی قرار گرفت.
وی عنوان کرد: گرچه در کشور حدود 50 سال است که از چراغ راهنمایی و رانندگی استفاده میشود، اما در بسیاری موضوعات هنوز ابهاماتی وجود دارد و بر همین اساس 42 ضابطه جدید در دبیرخانه تدوین و به شورای عالی ارائه شد.
این مقام مسئول تاکید کرد: بهدلیل وجود برخی ابهامات و سوالات اعضا بویژه درخصوص موضوع معکوسشمار چراغهای راهنمایی و رانندگی و ابهاماتی در مورد کنترل چراغها بهصورت دستی که در چه مواقعی چنین امکانی وجود دارد، مقرر شد این ضوابط 42 گانه برای بررسیهای دقیقتر به کمیته فنی ارجاع شود تا پس از انجام کار کارشناسی بیشتر مجددا در جلسه بعدی شورای عالی در سال آینده مطرح شود.
وی در مورد استفاده از معکوس شمارها خاطرنشان کرد: ما معتقدیم استفاده از معکوسشمار صحیح نیست و در کشورهای توسعه یافته به این شکل که در کشور ما از معکوسشمارها استفاده میشود، استفاده نمیکنند، همچنین به لحاظ کارشناسی و با توجه به مطالعات انجام شده، مضرات استفاده از معکوسشمار از مزیتهای آن بیشتر بوده است؛ بر همین اساس تلاش میکنیم استفاده از معکوسشمار را حداقل در چراغهای راهنمایی و رانندگی هوشمند حذف کنیم.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد