چه زمانی باید شغل خود را تغییر دهیم

انتظار می رود که هر فردی در طول عمرش به طور متوسط چند بار شغل خود را تغییر دهد. یکی از دلایل مهم این تغییر شغل، این است که افراد به صورت آگاهانه شغل خود را انتخاب نمی کنند.
کد خبر: ۷۸۱۴۲۴
چه زمانی باید شغل خود را تغییر دهیم

آنها معمولا از علایق، ارزش های کاری، تیپ شخصیتی و استعدادهای خود برای یافتن مناسب ترین شغل مطلع نیستند.

علاوه بر این فرصت های شغلی را به خوبی مورد بررسی قرار نمی دهند بنابراین برای انتخاب شغل به میزان کافی اطلاعات ندارند.

گرفتن تصمیم آگاهانه میزان رضایت شما از کار را افزایش می دهد. می توانید از راهکارهایی موثر برای یافتن شغل مناسب خود استفاده کنید، اما ممکن است این شغل برای همیشه بهترین انتخاب شما باقی نماند و بعداٌ تصمیم به تغییر شغل بگیرید.

گاهی ممکن است قادر به تشخیص این مسئله نباشید که آیا شغل خود را تغییر دهید یا نه. در زیر به چند نکته اشاره شده است که در صورت وجود آنها باید شغل خود را تغییر دهید.

شرایط زندگی شما تغییر کرده است: ممکن است شرایط زندگی شما در زمان انتخاب شغل متفاوت از حال حاضر بوده باشد. برای مثال در گذشته مجرد بوده، اما اکنون متأهل هستید و برنامه و ماموریت های کاری در روند زندگی شخصی شما اختلال ایجاد می کند. بنابراین باید دنبال شغلی باشید که به زندگی خانوادگی شما صدمه نزند.

آینده کاری شما بدتر شده است: ممکن است شغل مورد نظر شما در زمان انتخاب آینده کاری روشنی داشته است. اما با بررسی کنونی متوجه شوید که به دلیل تغییرات فناوری، اقتصادی و یا حوزه ای که در آن مشغول به کار هستید، آینده کاری آن به خطر افتاده است. باید دنبال شغلی باشید که کاملاٌ آینده کاری شما را تضمین کند.

انجام آن شما را خیلی خسته می کند: زمانی شرایط روحی و جسمی شما به گونه ای بوده که دوست داشتید هر روز سرکار بروید. اما حالا دیگر چنین احساسی ندارید و خلاف آن فکر می کنید و دیگر قادر به ادامه کار نیستید. در این صورت باید کار خود را تغییر دهید تا دوباره از کار کردن لذت ببرید.

کار شما استرس زا است: انجام بعضی مشاغل به طور ذاتی با استرس همراه است. شما آن همان ابتدا از این موضوع آگاه بودید و اکنون به جایی رسیده اید که دیگر قادر به مدیریت کارهای خود نیستید. برای حفظ سلامتی روحی و جسمی خود، باید کاری را انتخاب کنید که میزان استرس آن کمتر باشد.

انجام کار شما را دلسرد و بی انگیزه می کند: انتخاب شغل تأثیری بسیار زیادی روی میزان پیشرفت شما دارد.مدتی است که در جای مشخصی کار می کنید، و با وجود مشکلات و چالش های فراوان باز هم مسیر خود را با پشتکار زیاد ادامه داده اید. نهایت تلاش خود را کرده اید، اما متاسفانه روند کار دیگر برای شما چالش برانگیز و مهیج نیست. ممکن است تغییر شغل باعث ایجاد انگیزه مجدد شود.

نیاز به درآمد بیشتری دارید: ممکن است به دنبال کسب درآمد بیشتر باشید و انجام کار کنونی رضایت شما جلب نکند.اگر با دریافت حقوق فعلی نمی توانید به روش مورد دلخواه خود زندگی کنید و امکان افزایش حقوق هم وجود ندارد، باید شغل خود را تغییر دهید. شغلی را انتخاب کنید که میزان حقوق آن بیشتر است.(نیکو)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها