وزیر بهداشت، از آماده باش ۴ هزار و ۲۷۰ دستگاه آمبولانس به همراه ۱۵ بالگرد برای خدمات رسانی به مردم در تعطیلات نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۷۸۱۰۱۸
آماده باش ۱۵ بالگرد و ۴۲۷۰ آمبولانس در تعطیلات نوروزی

دکتر سید حسن هاشمی صبح دوشنبه در مراسم آغاز رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر که به میزبانی پلیس راهور برگزار شده بود، گفت: همکاران من در حوزه بهداشت و درمان و در اورژانس کشور به صورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته آماده خدمات رسانی به شهروندان هستند.

وی با اشاره به اینکه تمام دستگاه های متولی در امر خدمات رسانی به مردم با افزایش توان در صحنه حضور دارند، افزود: نوروز امسال اورژانس کشور با ۲ هزار و ۱۱۹ آمبولانس پیش‌بیمارستانی و همچنین ۵۷۰ اورژانس بیمارستانی در تمام مسیرها و جاده های مواصلاتی آماده خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی و عموم مردم است.

هاشمی با بیان اینکه ۴ هزار و ۲۷۰ دستگاه آمبولانس در کنار ۵۷ اتوبوس آمبولانس و دو دستگاه آمبولانس دریایی و همچنین ۱۵ بالگرد ویژه به عنوان آمبولانس هوایی مسافران نوروزی را در هوا، زمین و دریا پشتیبانی می‌کنند، گفت: علاوه بر افزایش تجهیزات پزشکی و ایمنی امسال نظارت بر اغذیه فروشی ها و رستوران ها از ماه ها قبل از آغاز تعطیلات شروع شده تا جایی که در مسیرهای مواصلاتی و رستوران های بین راهی کارشناسان و بازرسان بهداشت به صورت مستمر و شبانه روزی حضور دارند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه مردم نقش اول و طبیعی را در سفرها و ایمنی سفر بر عهده دارند، افزود: لازمه یک سفر ایمن و کم خطر به همراه داشتن تمام تجهیزات لازم اعم از تغذیه مناسب، وسایل گرمایشی و سرمایشی است.

هاشمی در پایان با توصیه به شهروندان برای استفاده از غذای سالم در طول سفر توصیه کرد: برای کاهش میزان مسمومیت‌های در حین سفر به شهروندان توصیه می کنم از مکان های نامطمئن به هیچ عنوان برای تغذیه استفاده نکنند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها