در آستانه نوروز بازار سالن‌های آرایشی و مهمتر از آن تزریق ژل و بوتاکس که حتی در میان برخی آقایان هم مد شده داغ داغ است. با این حال، اغلب تزریق ژل و بوتاکس که از سوی افراد غیر متخصص روی طالبان زیابایی انجام می شود، سلامتی آنها را دچار عواقب جبران ناپذیری می کند.
کد خبر: ۷۸۱۰۱۶
پشت پرده خطرناکترین ژل زیبایی + فیلم

تزریق ژل و بوتاکس توسط افراد غیر متخصص، حتی در برخی آرایشگاهها توسط برخی آرایشگران، مشکلاتی را ایجاد می کند که عوارض آن ممکن است برای مدتهای طولانی همراه فرد باشد.
به دلیل اینکه برخی ترکیبات شیمیایی برای بدن غریبه هستند، ممکن است برخی ژل‌هایی که استفاده می شوندبه صورت پایدار باقی بمانند و پس از مدت‌ها در بدن، عکس العمل‌هایی از جمله التهاب و آبسه‌های چرکی ایجاد کنند. به همین دلیل است که امروزه توصیه می‌شود که از ژل‌های موقت به ویژه در مرحله اول به منظور مشاهده حساسیت در افراد استفاده شده و به هیچ عنوان ژل پایدار تزریق نشود.
از سوی دیگر استفاده از ژل‌های غیر استاندارد ممکن است برای بیمار مشکلات جدی به وجود به بار آورد چرا که برای هر مشکلی که در فرد وجود دارد باید ژل‌های خاصی استفاده شود.

چند سال قبل برخی افراد غیر متخصص از ژل پایدار پاژ به دلیل قیمت ارزان آن استفاده کردند، که متاسفانه بسیاری از این بیماران‌گاه حتی تا ۱۰ الی ۱۵ سال پس از تزریق، دچار برجستگی پوست، آبسه‌های چرکی و تورم دایمی شدند که حتی در برخی موارد غیر قابل علاج بود.

از آنجایی که ژل‌ها بر حسب نوعشان در عمق‌های متفاوتی باید تزریق شوند، تزریق سطحی ممکن است باعث ایجاد دانه‌های برجسته و نامنظم شود که چهره نامناسبی برای فرد به وجود می‌آورد. گاهی اوقات به ویژه به دلیل تزریق ژل‌های غیر استاندارد دانه‌ها و سفتی‌هایی به اندازه فندق و یا کوچک‌تر در محل تزریق ایجاد می‌شود، این موضوع به این دلیل است که بدن ژل را جسم خارجی می‌داند. بنابراین، معالجه آن بسیار سخت بوده و به مدت طولانی در بدن باقی می‌ماند.
از جمله عارضه‌های مهم تزریق ژل که اغلب توسط افراد غیرمتخصص ایجاد می‌شود، وارد شدن ژل به داخل رگ و تحت فشار قرار گرفتن ناگهانی عروق است، در ناحیه اخم و یا چین دو ابرو، کنار و گوشه‌های بینی که شریان‌های سطحی عبور می‌کنند در صورتی که حجم زیادی از ژل تزریق و یا وارد رگ شود، رگ مسدود شده و بلافاصله بافت دردناکی ایجاد می‌شود.
در این شرایط لازم است بیمار به صورت اورژانسی به مرکز درمانی مطمئن مراجعه کند در غیر این صورت آن منطقه دچار زخم شدید شده و منجر به از بین رفتن بافت می‌شود؛ حتی ممکن است تزریق نامناسب ژل در ناحیه چین دو ابرو داخل چشم برود و باعث کوری شود.

منبع: شبکه خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها