وزیر ارشاد خبر داد:

رشد 9 برابری انتشار کتاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هیچ گاه علاقه ای به بسته شدن رسانه ها نداشتم، گفت: با تعطیلی یک رسانه بخشی از اهالی این حرفه بیکار می شوند که اصلا خوشایند نیست.
کد خبر: ۷۸۱۰۰۹
وزیر ارشاد: هرگز مایل به تعطیلی رسانه ها نبودم

علی جنتی امروز دوشنبه در حاشیه رونمایی از 6 طرح دیجیتالی در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال این هستیم که درصورت تخلف رسانه ها را به شکلی جریمه کنیم تا منجر به تعطیلی آنها نشود. در زمینه تخلف رسانه ها در سال جدید صحبت هایی با قوه قضاییه و رییس محترم این قوه انجام داده ایم، گفت: بنابراین اگر مواردی به تشخیص قوه قضاییه تخلف صورت گرفت آن را به هیات نظارت بر مطبوعات ارجاع بدهند تا مورد بررسی قرار گرفته و اتخاذ تصمیم شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم در سال جدید توقیف نشریات و مطبوعات به حداقل مورد برسد، افزود: به دنبال این هستیم که نشریات متخلف با تذکر کتبی یا تغییر مدیر مسوول جریمه شوند.

افزایش صددردصدی مجوز نشریات

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شخصا در تمام جلسات شورای نظارت بر مطبوعات نظارت می کنم و در حال حاضر پرونده هایی که در این شورا بررسی می شود همه به روز هستند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید افزود: در سال 93 مجوز انتشار نشریات، صد در صد افزایش داشته است.

هدف محقق نشده در ارشاد

وزیر دولت یازدهم در پاسخ به این سوال که چه هدفی در سال 93 در مورد مطبوعات داشتید که محقق نشد؟ توضیح داد: مهم ترین آرزوی من برای رسانه ها تقویت محتوای مطبوعات است، یکی از آرمان هایی که در روزنامه و نشریات تخصصی دارم و کمتر دیده می شود.

وی با بیان این جمله که «متاسفانه روزنامه های ما فاقد مطالب جدی و مقالات علمی مهم هستند»، افزود: در زمان حاضر در کشورهایی که خیلی هم پیشرفته نیستند؛ روزنامه های 70 یا 80 صفحه ای با مقالات به روز و بسیار خوب اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منتشر می شود.

رشد انتشار کتاب در سال 92 نسبت به 93

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با مقایسه کتاب های منتشره در سال 92 و 93 گفت: در سال ۹۲ در مجموع ۶۶ هزار عنوان کتاب چاپ شده در حالی که در سال ۹۳ و تا اول اسفند ۶۴ هزار عنوان کتاب منتشر شده ، پیش بینی می کنیم این تعداد تا آخر سال به ۷۰ هزار عنوان برسد.

تامین کسری بودجه نمایشگاه کتاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سئوالی درباره نامه اش به نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور برای تامین کسری بودجه ۷ میلیارد تومانی نمایشگاه کتاب تهران، گفت: این موضوع را باید از سید عباس صالحی «معاون فرهنگی وزیر ارشاد» بپرسید و باید بدانیم که نمایشگاه کتاب تهران اصلا کسری بودجه دارد یا نه.

مقاومت با افزایش قیمت کاغذ

جنتی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره وضعیت قیمت کتاب نیز توضیح داد: با وزارت صنعت معدن و تجارت رایزنی هایی کرده ایم تا قیمت کاغذ افزایش نداشته باشد و کتاب و نشریات به قیمت ارزانتر به دست مردم برسد بنابراین به شدت در مقابل افزایش قیمت کاغذ مقاومت خواهیم کرد.

حمایت از هنرمندانی که بیماری خاص دارند

وی همچنین درباره بیمه تکمیلی هنرمندان مدتی است قطع شده توضیح داد: بیمه تکمیلی هنرمندان همچنان وجود دارد اما بیمه طلایی برای برخی هنرمندان دچار بیماری های خاص به دلیل مشکلات صندوق حمایت از هنرمندان بوده، اما وزارت ارشاد این هنرمندان با بیماری سخت را تحت حمایت ویژه خود خواهد داشت.

حمایت مجامع قرآنی در معاونت قرآن

وزیر ارشاد در پاسخ به خبرنگاری درباره حمایت های قرآنی در وزارت ارشاد نیز گفت: ما در وزارت ارشاد معاونت قرآن و عترت داریم که وظیفه اش ساماندهی و حمایت از فعالیت های قرآنی است که اتفاقا در ساماندهی خادمان قرآنی و کار های از این دست قدم های خوبی برداشته است.

جنتی افزود: عمده مجامع قرآنی تحت پوشش خدمات معاونت قرآن و عترت قرار گرفته اند البته در این زمینه در فضای مجازی، کارهای زیادی داریم که باید انجام دهیم اما بخش خصوصی هم در این حوزه قدم هایی را برداشته و حتما وزارت ارشاد از اقداماتی که در زمینه گسترش فرهنگ قرآنی انجام شود، حمایت می کند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها