تعداد هتل‌‌های این جزیره تا تعطیلات نوروز به 70 واحد افزایش می‌یابد

افزایش ظرفیت اسکان مسافران نوروزی در قشم

جزیره قشم نوروز گذشته حدود 700 هزار مسافر داشت که پیش‌بینی شده جمعیت مسافران در نوروز 94 بیشتر از این تعداد باشد، بر همین اساس برنامه‌ریزی‌هایی در جهت فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات بیشتر از جمله ظرفیت اسکان در این جزیره انجام شده است.
کد خبر: ۷۸۰۷۳۴

به گزارش ایسنا، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری قشم در این باره گفت: برای ورود مسافران دو اسکله‌ لافت و شهید ذاکری و همچنین فرودگاه جزیره آماده شده، علاوه بر این ناوگان حمل و نقل درون جزیره‌ای که بیشتر تاکسی است، ساماندهی شده و جایگاه‌های خاصی برای این تاکسی‌ها که با رنگ خاصی مشخص شده‌، تعیین شده است.

حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی اجاق با بیان این‌که نوروز امسال از تردد مسافرکش‌های شخصی جلوگیری و در صورت مشاهده متخلفان با آنها برخورد خواهد شد، درباره آماده‌سازی ظرفیت اسکان در این جزیره افزود: علاوه‌ بر 6300 تخت موجود در جزیره که امیدواریم تا پایان سال به 7000 تخت برسد و 62 هتلی که انتظار می‌رود تا فرا رسیدن تعطیلات به 70 واحد بر سد، هشت کمپ اقامتی با تجهیزات کامل برای مسافرانی که چادر مسافرتی همراه دارند به صورت پراکنده در جزیره آماده شده است.

به گفته وی تمام مدارس جزیره با ظرفیت کامل تجهیز و آماده شده است. همچنین کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی سفر در ارتباط با اسکان و اقامت مسافران نظارت کامل خواهد داشت و با متخلفان در این بخش برخورد خواهد کرد.

موسوی با اشاره به آماده بودن 26 خانه‌ روستایی در جزیره با عنوان «کاشانه مهمان» برای پذیرایی از مسافران نوروزی، افزود: این خانه‌های روستایی متفاوت از خانه‌های استیجاری است که بدون مجوز فعالیت می‌کنند. کاشانه مهمان‌ها با پذیرایی سنتی و بومی خدمات متفاوتی را به گردشگران ارائه می‌کنند.

معاون فرهنگی،‌ اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به این‌که هدف بیشتر مسافران از سفر به قشم خرید است، تصریح کرد: این یک واقعیت است که بیشتر مردم به انگیزه خرید به جزیره سفر می‌کنند و شاید تعداد اندکی هدف‌شان دیدن جاذبه‌های گردشگری باشد، در حالی که قشم فقط پاساژ و مراکز خرید ندارد، جاذبه‌های بی‌نظیری دارد که شاید در کمتر نقطه‌ای بتوان دید.

موسوی خاطرنشان کرد: در نوروز امسال برای تشویق مردم به این سمت 25 هزار پکیج تبلیغاتی آماده شده تا جاذبه‌های گردشگری معرفی شود که این اقلام تبلیغاتی همراه با کیسه پلاستیکی زباله و مهر و جانماز به آنها ارائه می‌شود. همچنین با مرکز صداوسیمای جزیره هماهنگ شده تا برای نوروز یک فرکانس رادیویی جدا برای قشم تعریف شود تا اطلاعات بیشتر و بهتری درباره جزیره، امکانات، جاذبه‌ها و وضعیت آب و هوای آن بدهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها