کمیته امنیتی شورای استان صلاح الدین عراق از تسلط کامل نیروهای عراقی بر شهر تکریت و درگیری‌های شدید برای پاکسازی این شهر از وجود اعضای گروه تروریستی داعش خبر داد.
کد خبر: ۷۷۹۹۴۵

این در حالی است که اظهارات رادیویی منتسب به ابوبکر البغدادی سرکرده داعش نیز بیانگر ناامیدی و اعتراف او به شکست درتکریت است. اکنون گفته می‌شود نیروهای امنیتی عراق شهر تکریت را به‌طور کامل به کنترل خود در آورده‌اند و شمار زیادی تروریست داعش در این شهر کشته و شمار دیگری نیز به خارج شهر متواری شده‌اند. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که تنها 150 نیروی داعش دراین شهر باقی مانده باشد. پیروزی بر داعش در تکریت روحیه سربازان عراقی را بالابرده و به آنها انگیزه‌های تازه‌ای داده است. به همین جهت فرماندهان آنها می‌گویند بزودی عملیاتی را برای آزادسازی الانبار شروع خواهند کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، نعیم لکعود از شیوخ عشایر الانبار عراق اعلام کرد به موازات عملیات نیروهای عراقی در تکریت عملیاتی دیگر برای بازپس‌گیری الانبار در چند روز آینده آغاز خواهد شد. وی افزود: عملیات در الانبار از نظر عملیاتی و اجرایی شبیه به عملیات در صلاح‌الدین خواهد بود. تکریت مرکز استان صلاح‌الدین است که طی یک هفته عملیات از دست گروه داعش بازپس گرفته شد.

درهمین رابطه گفته می‌شود ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش در پیامی که از طریق «رادیو الخلافه» وابسته به این گروهک تروریستی منتشر شده است، خطاب به تکفیری‌ها به شکست در تکریت اعتراف کرد. به گزارش فارس، «ابراهیم الطائی» عضو شورای موسوم به «شورای اعیان موصل» وابسته به داعش با اعلام این خبر گفت: ابوبکر البغدادی در این پیام خود که با لحن غمگین و ناامید‌کننده عنوان شده است، اعلام کرد «آنچه در استان صلاح‌الدین شاهد آن هستیم به دلیل پایان یافتن روحیات مبارزان داعش است. از همین‌رو البغدادی از آنها خواست تا از مشاهده شبکه‌های ماهواره‌ای خودداری کنند. از سوی دیگر سخنگوی داعش نیز در پیامی صوتی ضمن اعتراف ضمنی به شکست داعش در عراق و سوریه درخواست کرد که عناصر مسلح در صورت ناتوانی در رسیدن به اهداف خود در سوریه و عراق به غرب آفریقا مهاجرت کنند. «ابومحمد العدنانی» سخنگوی تکفیری‌های داعش در پی پیشروی ارتش عراق و نیروهای مردمی در استان صلاح‌الدین و الانبار در پیامی صوتی اعلام کرد که «خلافت باقی خواهد ماند و صلابت آن بیشتر خواهد شد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها