وزیرنفت گفت:در واگذاری جایگاه‌های شرکتی قرار است از این پس چند شرکت محدود طرف معامله قرار بگیرند و همچنین عرضه سوخت به قیمت‌های متفاوت و متناسب با نوع جایگاه و خدمات صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۷۷۹۸۱۶
عرضه بنزین به قیمت‌های متفاوت در جایگاه‌‌ها

به گزارش روابط عمومی وزارت نفت ،بیژن نامدار زنگنه در گردهمایی سراسری مدیران و ذینفعان عرصه سوخت کشور گفت: افزایش صادرات فرآورده های نفتی برای ما بسیار مهم است زیرا منابع مالی بخشی از طرحهای صنعت نفت از این طریق تامین شود.

وی اظهار کرد: به عنوان مثال برخی طرح‌های گازرسانی و یا بخشی از پروژه‌های پارس جنوبی باید از محل درآمدهای فروش فرآورده تامین شود.

وزیر نفت با بیان این که تحولات بزرگی در عرصه انرژی و توزیع آن ایجاد شده است، گفت: این تحولات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی را تحت تاثیر قرار خواهد داد و متناسب با آن ماموریت این شرکت نیز تغییر خواهد کرد.

زنگنه با اشاره به افزایش تولید گاز در کشور، تصریح کرد: با افزایش گازرسانی به شهرها، روستاها، صنایع، نیروگاه‌ها و ... مسئولیت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با گذشته تفاوت‌هایی پیدا خواهد کرد.

وی با بیان این که در سال آینده و سال‌های بعد توزیع نفت گاز در بخش حرارتی، صنعتی و نیروگاهی کاهش می یابد، افزود: همچنین توزیع نفت کوره، گاز مایع و نفت سفید در کشور نیز به تدریج به صفر می رسد.

زنگنه ادامه داد: با این وجود، وظیفه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در سوخت رسانی و توزیع نفت گاز و بنزین در بخش حمل و نقل و سوخت هوایی کاهش می یابد.

وی همچنین به کاهش ارسال سوخت مایع و افزایش گازرسانی به نیروگاه‌ها در سال آینده اشاره کرد و افزود: در سال نود و سه، ٣٠ درصد سوخت نیروگاه‌ها از فرآورده مایع تامین شد که این میزان در سال آینده به حدود ١٠ تا ١٢ درصد خواهد رسید.

وزیر نفت از واگذار نشدن شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: هفته آینده ابلاغیه قطعی این موضوع اعلام خواهد شد.

وزیر نفت با بیان اینکه از این پس مجموعه‌ای از راهبردهای جدید با زمان‌بندی‌های دقیق در شرکت ملی پخش تعریف می شود، تاکید کرد: بهتر است رابطه شرکت پخش با نظام تامین سوخت تا مخازن اصلی باقی بماند و روندهای بعدی توزیع سوخت به بخش خصوصی واگذار شود.

زنگنه تشریح کرد: فراورده‌های نفتی باید در مخازن به جایگاه داران (که بهتر است به صورت تعاونی و تشکلی از جایگاهداران شکل بگیرد) فروخته شود و در این حال نظارت بر توزیع نیز از سوی شرکت ملی پخش انجام شود.

وی همچنین پیشنهاد داد: بهتر است تعاونی و تشکلی از جایگاه‌داران تشکیل شود تا مشکلات ارتباط جایگاهداران با شرکت ملی پخش با سهولت انجام شود.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها