رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورایاری‌های شهر تهران ضمن اشاره به برگزاری انتخابات گفت: صفر تا صد انتخابات شورایاری‌ها قانونی و بر اساس مصوبه پارلمان محلی است.
کد خبر: ۷۷۹۷۷۰
اسامی منتخبین شورایاری‌ها از فردا اعلام می‌شود

محمد سالاری در جمع خبرنگاران تصریح کرد: بر اساس آخرین اخبار دریافتی و مجموعه گزارشات مردمی و ناظرین، شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه تا این لحظه هستیم.

وی تصریح کرد: در برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها 4 هزار ناظر حضور فعالی را خواهند داشت که در مجموع تمهیدات خوبی فی‌مابین هیأت اجرایی و هیأت نظارت مرکزی صورت گرفته است و مقدمات لازم جهت برگزاری انتخاباتی باشکوه، بی‌نظیر و با حضور حداکثری مردم پیش‌بینی شده است.

وی افزود: چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها رأس ساعت 9 صبح در تمامی شعب اخذ رأی آغاز شد و شهروندان با داشتن حداقل سن 18 سال می‌توانند در این رویداد مهم اجتماعی و مدنی شرکت کنند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورایاری‌های شهر تهران اظهار امیدواری کرد: شهروندان کسانی را برای شورایاری‌ها برگزینند که مهمترین دغدغه آنها رفع مشکلات محلات و شناسایی چالش‌ها باشد و در نهایت با شناسایی مشکلات آنها را به مجموعه مدیریت شهری انتقال و در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داشته باشند.

وی گفت: مشکلات کلانشهرها همانند شهر تهران که نمایندگی تمامی آحاد جامعه را در سراسر کشور به عهده دارد و عملاً جمعیتی غالب از جمعیت شهرها و روستاهای سراسر کشور در آن زندگی می‌کنند، با انتخاب شورایاری‌ها در شناسایی مشکلات شهر و در رفع آن مؤثر است.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورایاری‌های شهر تهران ادامه داد: نهاد شورایاری‌ها بر اساس ماده 71 شورایاری‌ها تشکیل شده است و تشکیل این نهاد قانونی و بلامانع است.

سالاری با اشاره به فعالیت‌های گسترده از سوی شورایاری‌ها در سال‌های گذشته و به ویژه دوره سوم شورایاری‌ها گفت: خرسند هستیم که با همکاری دولت اقدام به برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها کرده‌ایم.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورایاری‌های شهر تهران با بیان اینکه صفر تا صد انتخابات شورایاری‌ها قانونی و بر اساس مصوبه پارلمان محلی بوده است، گفت: امیدواریم با انتخاب افراد شایسته و کارشناس مشکلات محلات شناسایی و با انتقال آن به مدیریت شهری در رفع ‌آنها گام‌های مؤثری برداشته شود.

وی تصریح کرد: 4 هزار ناظر برای حدود 1800 شعبه اخذ رأی در 354 محله تهران پیش‌بینی شده است که ناظرین برای هر صندوق دو نفر بوده و یکی از ناظرین مسئول امضای صورتجلسه‌ها و دیگری ناظر مقیم در فرآیند رأی‌گیری خواهد بود.

سالاری تصریح کرد: تعداد 800 نفر از دوستان ما نیز در ستاد مرکزی هیأت نظارت و مناطق مستقر هستند و در کنار کمیته بازرسی هیأت نظارت مرکزی نظارت کامل را بر برگزاری انتخابات دارند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورایاری‌های شهر تهران با اشاره به تعامل هیأت نظارت با هیأت اجرایی گفت: هر چند ما تعامل خوبی را با مجموعه هیأت اجرایی داریم؛ اما مرزبندی‌های قانونی کاملاً رعایت می‌شود و چنانچه ما تخلف و یا مشکلی را شاهد باشیم ورود پیدا خواهیم کرد و از رأی شهروندان و کاندیداها دفاع می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، محسن پیرهادی، احمد حکیمی‌پور، اقبال شاکری، مهدی چمران، از صبح امروز با حضور در ستاد مرکزی انتخابات شورایاری‌های محلات از نزدیک در جریان روند برگزاری این انتخاب بزرگ محلی قرار گرفتند.

آغاز اعلام اسامی منتخبان از روز فردا

رییس هیات نظارت بر چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران از اعلام نتایج اولیه انتخابات شورایاری‌ها از فردا خبر داد.

بنابراین گزارش، محمد سالاری در حاشیه حضور در مسجد محله‌شان (مسجدالاقصی) که در منطقه تهرانپارس قرار دارد، با بیان اینکه تمهیدات لازم در راستای صیانت از آرای مردم اخذ شده است، گفت: ما معتقدیم رای مردم حق‌الناس است و باید از آن صیانت ویژه داشت.

وی با بیان اینکه از شنبه (فردا) اعلام اسامی منتخبان چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران آغاز می‌شود، افزود: ممکن است با توجه به استقبال مردم نتایج انتخابات برخی از محلات حتی به روز یکشنبه و روزهای آتی نیز بکشد.

رییس هیات نظارت بر چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران با اشاره به توزیع یک میلیون و 800 هزار تعرفه میان شعب اخذ رای در پایتخت گفت: با نگاه حداکثری به توزیع تعرفه‌های انتخاباتی، این تعرفه‌ها را میان 1800 شعبه اخذ رای در 354 محله توزیع کرده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مجید هدایت فر
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
۰
۰
آیا برنامه ای برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی هم وجود داره؟
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
۰
۰
در محله ما كوهسار در منطقه ۵تخلف شده در شمارش رای ها لطفا مسولین رسیدگی كنند با تشكر.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها