نیروهای ارتش عراق و داوطلبان مردمی وارد قسمتهایی از شهر تکریت از جمله مناطق الهیاکل ، الدیوم و شهرک صنعتی تکریت شدند.
کد خبر: ۷۷۹۲۵۷
ورود ارتش عراق به دو منطقه مهم تکریت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، تروریستهای داعش به سمت شمال شهر تکریت در حال فرار هستند.

نیروهای امنیتی به همراه نیروهای بسیج مردمی از دو محور وارد منطقه «کاخ ها» در تکریت شدند.

نیروهای امنیتی در این عملیات توانستند خسارت های زیادی به نیروهای تروریستی داعش وارد کنند.

بیمارستان تکریت در کنترل عراقی ها

نیروهای امنیتی عراق پس از درگیری های شدید با تروریست های داعش و تسلط بر بیمارستان آموزشی تکریت پرچم عراق را بر فراز ساختمان این بیمارستان برافراشتند.

خبرگزاری نهرین هم گزارش داد، یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین اعلام کرد: نیروهای امنیتی و مردمی با کمک افراد قبایل ضمن پیشروی در شهر تکریت پرچم عراق را بر فراز ساختمان بیمارستان این شهر به اهتزاز در آوردند.

این نیروها چند بمب را نیز در منطقه اطراف بیمارستان کشف و خنثی کردند.

همچنین نیروهای نظامی عراق با کمک نیروهای مردمی در حال پیشروی به طرف منطقه تل السیباط و منطقه ربیضه در شمال شرقی تکریت هستند.

همه ورودی های شهر تکریت تحت سیطره نیروهای ارتش و نیروهای مردمی عراق قرار دارد.

این نیروها با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش عراق موفق شدند شهر العلم و منطقه البوعجیل در شمال و حنهوب تکریت را آزاد کنند.

هادی العامری دبیرکل سازمان بدر گفت: مرحله دوم آزادسازی صلاح الدین آغاز شده است و نیروهای ما تا اینجا( العلم) پیشروی کرده اند.

حمله گسترده داعش به مرکز و اطراف الرمادی

شبکه تلویزیونی الجزیره از حمله گسترده گروهک تروریستی داعش به مواضع ارتش عراق در مرکز و اطراف شهر الرمادی در استان الانبار خبر داد.

ایران بود که به عراق کمک کرد

وزیر امور خارجه عراق در پاسخ به اتهام زنی های اخیر وزیر امور خارجه آل سعود علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ایران در عراق دخالت نکرده است بلکه صرفا به عراق کمک کرده است.

ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق شامگاه سه شنبه درباره اتهام های اخیر سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان سعودی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با جان کری همتای آمریکایی اش علیه جمهوری اسلامی که ایران را متهم به «تسلط» بر عراق کرده بود، گفت: من نمی دانم که منظور سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان سعودی از سخنش درباره اینکه ایران به عراق «تسلط» یافته است چیست، اما پیشروی های میدانی که در تکریت صورت می گیرد به دست عراقی ها انجام می شود و ایرانی ها به لحاظ دادن مشورت امنیتی کمک می کنند و نیروی نظامی به عراق اعزام نکرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها