رحمانی فضلی حاضر به عقب نشینی در موضوع پولهای کثیف نیست

وزارت کشور: از مجلس انتظار بیشتری داشتیم

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۷۷۹۲۱۷
دستمال‌کثیف‌تان را آب بکشید مبارزه با پول کثیف پیشکش

خداحافظی دو منصوب امام پس از سه دهه

روزنامه آرمان در ستون شنیده‌های خود در صفحه آخر روز چهارشنبه،آورده است:شنیده شد که علی‌نقی خاموشی و علامیرمحمد صادقی بعد از سه دهه حضور در هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و ایران در دور هشتم این انتخابات رأی نیاوردند. اقتصادنیوز نوشت؛ نتایج انتخابات دور هشتم هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و ایران اعلام شد که ازجمله غایبان لیست این نتایج، علی‌نقی خاموشی و علامیرمحمد صادقی دو نفر از منصوبان امام خمینی(ره) است که بیش از سه دهه در هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و ایران حضور داشتند.

سانسور سخنان سردار سلیمانی در BBC

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که شبکه جهانی تلویزیون «بی‌بی‌سی» در گزارشی که روز گذشته درباره سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران منتشر کرد، دست به سانسور گسترده سخنان سیدحسین موسویان درباره این فرمانده زد. آنا نوشت؛ شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی روز گذشته گزارشی درباره سردار قاسم سلیمانی پخش کرد که در این گزارش از فرمانده سپاه قدس به‌ عنوان مهم‌ترین و قدرتمندترین فرد خاورمیانه یاد کرد اما موسویان چه گفته بود که پخش نشد؟ این شبکه برای این گزارش خود با سیدحسین موسویان، دیپلمات پیشین هسته‌ای کشورمان و معاون پیشین دبیرخانه شورای‌ عالی امنیت ملی ایران گفت‌وگو کرده بود که در این گزارش بیشتر سخنان موسویان سانسور و حذف شد.

بستری شدن یک استاد حوزه در بیمارستان

آرمان آورده:شنیده شد که آیت‌ا... سیدمحمدصادق روحانی از مراجع در بیمارستان بستری شد. دفتر این مرجع تقلید شیعه در اطلاعیه‌ای نوشت: از عموم مردم شریف درخواست می‌شود که برای بهبودی و شفای عاجل حضرت آیت‌ا... سیدمحمدصادق روحانی (مدظله‌العالی) دعا کنند. امید است با دعای مومنین و عنایات حضرت ولی‌عصر(عج) حال عمومی معظم‌له بهبود یابد.

سه میلیون فلیپینی پشت دروازه ایران

آرمان نوشت:شنیده شد که سفیر فلیپین در ایران گفت: اگر کمی به آمار توجه د‌اشته باشیم، د‌رخواهیم یافت گروه زیاد‌ی از هموطنان من که د‌ر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس مثل عربستان و امارات و قطر یا بحرین مشغول به کار هستند‌ همواره د‌ر جزیره کیش حد‌اقل د‌و یا سه روز اقامت د‌اشته‌اند‌. ایسنا نوشت؛ اد‌وارد‌و مارتین آرمنیز افزود: این اقامت برای این بود‌ه است که این افراد‌ برای تمد‌ید‌ مهلت ویزای خود‌ براساس قوانین باید‌ از مرزهای کشور محل اقامت‌شان خارج شد‌ه و د‌وباره پس از د‌ریافت ویزا وارد‌ آن کشور شوند‌. این تعد‌اد‌ براساس آمار حد‌ود‌ 3 میلیون نفر است که اگر ایران و سازمان گرد‌شگری آن بتواند‌ برای آنها برنامه‌ریزی د‌اشته باشد‌ د‌رواقع سه میلیون گرد‌شگر فیلیپینی بالقوه کنار مرزهای ایران هستند‌ و می‌توان به‌راحتی آنها را د‌ر خاک کشور پذیرایی کرد‌.

نمایندگانی که با اسلحه به مجلس رفتند!

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که در راستای طرح جمعآوری سلاح بدون مجوز، برخی نمایندگان کویتی سلاح‌های خود را به ساختمان پارلمان این کشور بردند و آن را تحویل دادند. شهر نوشت؛ مجلس «امت» کویت در بیست‌وهفتم ماه ژانویه قانون جمع‌آوری سلاح‌های بدون مجوز و تحویل آن به حکومت را تصویب کرد و قرار شد ظرف مدت 4 ماه به شهروندان کویتی مهلت داده شود تا اسلحه‌های بدون مجوز خود را تحویل دهند و پس از اتمام مهلت داده شده اگر در خلال تفتیش‌ها اسلحه‌ای کشف شد، مجازات خواهد داشت.

تکذیب واگذاری «اکسپو» به داماد وزیر

آرمان نوشت:شنیده شد که مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌ها با رد این موضوع که کار نظارت و اجرای نمایشگاه اکسپو میلان به داماد نعمت‌زاده داده شده، گفت: وی به‌عنوان یک کارشناس معماری و کارمند دولت در تیم طراحی فعالیت می‌کند، اما هیچ سمت، حق امضا یا هر چیزی دیگری را که نسبت داده شده را ندارد. جهان‌نیوز نوشت؛ اسفهبدی در پاسخ به اینکه برخی گفته‌اند، از حساب شرکت سهامی نمایشگاه‌ها و بانک ملاصدرا 50 هزار یورو پول به حساب این فرد و فرد دیگری در ایتالیا واریز شده است، گفت: ما یک‌بار برای نمایشگاه اکسپو برای ایتالیایی‌ها پول فرستادیم که ماه‌ها طول کشید که به دستشان برسد، در همین راستا قانونی حسابی باز کردیم تا پول به‌عنوان تنخواه راحت‌تر به دست افراد برسد که تاکنون یک ریال هم از این حساب برداشت نشده است و اینکه برخی فکر می‌کنند، پولی در این میان به جیب کسی ریخته شده، کاملا اشتباه است.

یافتن 17 کوهنورد آلمانی مفقود شده

آرمان نوشت:شنیده شد که سرپرست جمعیت هلال احمر آمل اظهار داشت: با تلاش نیروهای هلال‌احمر این شهرستان و نیروهای محلی 17 جهان‌گرد آلمانی مفقود شده در ارتفاعات رینه مازندران پیدا شدند. جمشید نیکزاد افزود: این جهان‌گردان به همراه لیدر بومی برای گردشگری و صعود زمستانه از ساعت 15 دیروز در ارتفاعات دماوند مفقود شدند که شامل زنان و مردان جهان‌گرد آلمانی بوده که از 50 تا 70 سال سن داشتند.

دلنوشته ضرغامی برای احمدی مقدم

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که در پی پایان یافتن ماموریت سردار احمدی مقدم در نیروی انتظامی، سید عزت ا... ضرغامی دل‌نوشته‌ای به او تقدیم کرد.در دل نوشته رئیس پیشین رسانه ملی آمده است: خسته نباشی سردار... شمایلی که یادآور بسیجی خوشروی، خوش گوی، پر کار، ثابت قدم در مسیر ولایت است و همین کافی است. با این همه، برای رسانه‌های گروهی پدری کردی و به خودت 10 دادی و این شد اسباب شادی کودکانه آنها، مانده است که تو را و مرامت را بشناسند و بدانند که شهروندان همه در برابر پلیس مقتدر و مهربان باید که راحت باشند. «برادر اصغر» تو و هم نسل‌های تو بسیجیان پای کار هستید و خواهید بود که معطل داوری زید و امر نمی‌شوند، این عباد خدا دل در گرو تکلیف دارند و بس. الحق والانصاف که در نیروی انتظامی علی‌رغم همه نبودها و کمبودها درخشیدی و در تاریخ این نیرو از تو به عنوان فرماندهی منضبط، خلاق و کارآمد و انتقادپذیر و با شرح صدر یاد خواهند کرد.

توهین به فرهاد ظریف

آرمان نوشت:شنیده شد که فرهاد ظریف می‌گوید: پس از بازی با شهرداری ارومیه عده‌ای در صفحه اجتماعی‌اش به او توهین کرده‌اند. فرارو نوشت؛ لیبروی ملی‌پوش تیم میزان با اشاره به دیدار رفت مرحله پلی‌آف مقابل شهرداری ارومیه که در خانه حریف برگزار شد، ‌اظهار کرد: یکشنبه‌ای که گذشت، روز والیبالی تیم میزان نبود و با اینکه شانس پیروزی نیز داشتیم، اتفاقاتی افتاد که شکست خوردیم و این درحالی بود که پیروزی می‌توانست شرایط را برای ما بسیار آسان‌تر کند.

6/63 درصد ایرانیان؛ خوشبین به عملکرد دولت

روزنامه ایران در ستون اخبار ویژه امروز خود با عنوان «دیگه چه خبر» نوشت:نتایج نظر سنجی «ایرنا» از مردم ایران در سال 93 نشان داد که 6/63 درصد از مردم نسبت به آینده و برنامه‌های دولت یازدهم، امیدوار و خوشبین هستند. این نظرسنجی در چهار مرحله از ابتدای سال 93 خورشیدی و با فاصله زمانی 3 ماهه (پایان هر فصل ) در تهران و 30 مرکز استان، انجام شده است. مطابق این نظرسنجی 65 درصد مردم معتقدند ارزش‌ها توسط دولت یازدهم حفظ و رعایت شده و 4/56 درصد هم اعلام کرده‌اند که انتظارات آنان توسط دولت برآورده شده است. همچنین 5/54 درصد مردم اعتقاد دارند دولت در حوزه تلاش برای رفع نیازهای کشور موفق بوده است. در حوزه تلاش برای رفع نیازهای مردم توسط دولت، نتایج نشان از افزایش درصد رضایتمندی مردم در زمستان نسبت به پاییز و تابستان می‌دهد. پاسخگویان در مرحله اول (بهار): 3/55 درصد، مرحله دوم(تابستان) 4/52 درصد، مرحله سوم(پاییز) 54 درصد و مرحله چهارم (زمستان)3/54 درصد از این موضوع اعلام رضایت کردند. این نتایج نشان می‌دهد که میزان درصد رضایتمندی مردم از دولت تدبیر و امید در مرحله آخر 3/0 درصد نسبت به نظرسنجی پاییز و 9/0 درصد نسبت به نظرسنجی تابستان افزایش داشته است.

پاسخ توییتری ظریف به سناتور آمریکایی

ایران آورده:وزیر امور خارجه ایران به اقدام غیردیپلماتیک تنظیم‌کننده نامه 47 سناتور امریکایی به مقامات ایران در «توییتر»، پاسخی دیپلماتیک داد. به گزارش «فرارو»، «تام کاتن»، سناتور جوان و کم‌تجربه ایالت آرکانزاس آمریکا که تنظیم‌کننده نامه غیر معمول 47 سناتور امریکایی به مقامات ایرانی بود، در اقدامی غیر دیپلماتیک با خطاب قرار دادن وزیر امور خارجه ایران در «توییتر» و گذاشتن متن فارسی این نامه نوشت: «این هم ترجمه نامه؛ در صورت نیاز». این اقدام غیرمعمول سناتور آمریکایی در حالی بود که ظریف سال‌ها در آمریکا تحصیل و زندگی کرده است و کاملاً به زبان انگلیسی تسلط دارد. واکنش وزیر خارجه ایران به این اقدام غیردیپلماتیک سناتور آمریکایی، پاسخی دیپلماتیک بود؛ ظریف با خطاب قرار دادن «تام کاتن»، نوشت: «پاسخ من به انگلیسی در صورتی که آن را ندیده‌اید».

«رمز عبور» رفع توقیف شد

روزنامه ایران نوشت:مدیرمسئول نشریه رمز عبور گفت: رفع توقیف نشریه رمز عبور از شعبه 12 دادسرای فرهنگ و رسانه ابلاغ شد. به گزارش فارس، کاوه اشتهاردی با تأیید خبر رفع توقیف نشریه «رمز عبور» اظهار داشت: توقیف این نشریه از سوی دادستانی بوده و روز گذشته- سه‌شنبه- نیز حکم رفع توقیف از سوی شعبه 12 دادسرای فرهنگ و رسانه به وزارت ارشاد و دفتر این نشریه ابلاغ شد. وی افزود: این نشریه از شنبه آینده مجدداً انتشار می‌یابد.

هاموند: امیدواریم توافق هرچه زودتر نهایی شود

ایران نوشت:وزیر خارجه انگلیس گفت که لندن در فرایند گفت‌وگوی ایران با 1+5 نقشی بزرگ ایفا خواهد کرد. به گزارش خانه ملت، در دیدار هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با وزیر امور خارجه انگلیس عباسعلی منصوری آرانی، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- انگلیس با اشاره به سیر روابط دو کشور از گذشته تاکنون گفت: روابط ایران و انگلیس دارای فراز و نشیب‌های زیادی بوده است و امیدواریم غرب از فرصت کنونی برای توسعه مناسبات استفاده کند تا با وجود تجربه تلخ تاریخی روابط با غرب در گذشته بتوانیم با نگاه به آینده همکاری‌های متقابل را پیش ببریم. در ادامه این دیدار فیلیپ هاموند، ضمن ابراز خرسندی از سفر هیأت پارلمانی ایران به لندن گفت: امیدوارم این سفر به پیشبرد مناسبات و ایجاد تعامل بیشتر در روابط دو کشور از جمله در روابط پارلمانی منتج شود. وی ادامه داد: با اشتیاق در انتظار نشست آتی خود با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران هستم و امیدواریم هرچه زودتر به توافق نهایی در موضوع هسته‌ای دست یابیم تا متعاقباً سهمی برتر در گسترش تمام فعالیت‌های بازرگانی، اقتصادی و فرهنگی میان ایران و انگلیس داشته باشیم.

جروزالم‌پست: نوسان قیمت نفت مقاومت ایران را نشکست

روزنامه کیهان در ستون خبرهای ویژه امروز چهارشنبه خود، به بررسی خبری به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست با عنوان «نوسان قیمت نفت مقاومت ایران را نشکست»، پرداخت و نوشت:روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» تأکید کرد کاهش اخیر بهای نفت، رفتار و موضع‌گیری ایران را در مذاکرات هسته‌ای تغییر نداده و سخنان «بنیامین نتانیاهو» در کنگره مبنی بر تأثیر مستقیم بهای نازل نفت بر امتیازدهی هسته‌ای ایران، واقع‌بینانه نیست.

این روزنامه چاپ بیت‌المقدس با ادعای تأثیر تحریم‌های نفتی بر موضع ایران در مذاکرات هسته‌ای با غرب نوشت: بنیامین نتانیاهو در سخنرانی هفته قبل خود در کنگره آمریکا، قانون‌گذاران این کشور را تشویق کرد که موضع تندتری نسبت به ایران اتخاذ کنند و استدلال کرد که قدرت‌های جهان همیشه می‌توانند به توافق بهتری با ایران دست یابند چرا که این کشور نسبت به کاهش قیمت نفت آسیب‌پذیر است. اما دیپلمات‌ها و حتی قانون‌گذاران جمهوری خواه آمریکا نیز فکر نمی‌کنند ایران به عنوان یک تولیدکننده بزرگ نفت خام، با کاهش قیمت نفت امتیازات بیشتری را در خصوص برنامه هسته‌ای خود واگذار کند، دیدگاه نتانیاهو واقع‌بینانه نیست.

جروزالم پست نوشت منتقدان خاطرنشان کرده‌اند که ایران پیش از این هم در مقابل نوسانات شدید بهای نفت ایستادگی کرده است و تحریم‌های اخیر موجب شده از تأثیر نفت بر اقتصاد ایران کاسته شود. عده دیگری نیز اعتقاد دارند ایران در صورت وضع تحریم‌های جدید و شکست گفت‌وگوهای جاری، از دستیابی به توافق صرف‌نظر خواهد کرد.

جروزالم پست در رد استدلال نتانیاهو از قول «کریم سجادپور» کارشناس مسائل ایران در اندیشکده آمریکایی «کارنگی»، نوشت: ایران طی دوران 26 ساله گذشته نفت بشکه‌ای 10 دلار را نیز تجربه کرده است. موضع و رفتار رهبر عالی ایران چندان ارتباطی به بهای نفت نداشته است.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، عده‌ای از کارشناسان نیز اعتقاد دارند اگر گفت و گوهای کنونی شکست بخورد، حفظ نظام تحریم‌ها برای آمریکا مشکل خواهد شد چرا که این دیدگاه کلی وجود دارد که موضع تندروهای آمریکا عامل شکست مذاکرات خواهد بود. به عبارتی، در این صورت؛ تحریم‌ها و اجماع نظر بین آمریکا و شرکای کنونی آن برهم خواهد خورد.

جروزالم پست یادآور شد: «سناتور «مارک کرک» یکی از سناتورهای جمهوری خواهی که خواهان تشدید تحریم‌های ضد ایرانی است نیز گفته که وی، هیچ نشانه‌ای دال بر اینکه قیمت پایین نفت رفتار و موضع‌گیری‌های تهران را تغییر داده باشد، مشاهده نکرده است.»

کیهانهمچنین به بازنشر دو مطلب در خصوص اظهارات اخیر اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور پرداخت که عیناً به نقل از این روزنامه نقل می شود:

بگم‌ بگم؟... چرا بگم؟ نمی‌گم!

کیهان نوشت:آقای ترکان می‌تواند «بگم‌ بگم» را با موضوع تخلفات در صنعت خودرو آغاز کند.روزنامه وطن امروز در یادداشتی نوشت: اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس‌جمهور در جدیدترین اظهارات خود اعلام کرده «برخی با این پول‌های کثیف می‌خواهند در آوردگاه‌های سیاسی سال 94 شرکت کنند و اینکه سال 94 ما سکوت کنیم و چیزی نگوییم و نقاب از چهره کسی برنداریم، درست نیست.» مشاور ارشد آقای روحانی در مدتی که حکم‌های سریالی در دولت یازدهم گرفته بارها معرکه «بگم‌بگم» راه انداخته اما در لابه‌لای این بگم‌بگم‌ها چیز به درد بخوری نمی‌گوید! اکبر ترکان فقط تهدید می‌کند و معلوم است از این بگم‌بگم‌ها قرار است چه بهره‌برداری سیاسی‌ای صورت بگیرد و مضحک خواهد بود اگر کسی فکر کند اظهارات وی در راستای تامین منافع ملی است.

این روزنامه می‌افزاید: در فایل صوتی که 29 مهر منتشر کردیم ترکان درباره موضوع ‌پلت‌فرم در صنعت خودرو می‌گوید: «ساختن یک پلت‌فرم مشترک و کاری که روی تندر 90 شد به نظر من یک کار غیرفنی بود. یک هیجانی در آن موقع رئیس سازمان گسترش را گرفت. این کار فنی نیست. تندر 90 که 6 سال ساختن آن طول کشید موفق نشد. در حال حاضر ما یک پلت‌فرم مشترک نداریم، معنی پلت‌فرم مشترک برای یک کمپانی است. آقای ویسه این اشتباه را کرد و با پلت‌فرم به سمند خیلی ضرر رساند، درست در اوج شکوفایی صنعت خودروسازی ایران آقای ویسه ‌بحث پلت‌فرم مشترک را مطرح می‌کند.»

مشاور ارشد رئیس‌جمهور درباره اسحاق جهانگیری، معاون اول فعلی رئیس‌جمهور هم می‌گوید «آقای خاتمی و آقای جهانگیری خیلی بحث خودروی ملی را نمی‌فهمیدند. از آقای جهانگیری که لیسانس فیزیک دارد بیشتر از این نباید انتظار داشت ولی آقای ویسه که باید این موضوع سمند را در اوج افتخار دنبال می‌کرد، دنبال یک خودروی دیگر می‌رود. احساس من این است که یک دلال پشت این داستان است. من می‌دانم دلال پژو یک شخصی است به نام آقای [...] که تمام پورسانت‌های خرید ما را از فرانسه آقای [...] انجام می‌دهد و در فرانسه هم دفتر دارد.»

بعد از انتشار این متن خیلی‌ها انتظار داشتند اکبر ترکان به آن واکنش نشان دهد اما این اتفاق رخ نداد و ترکان درباره این فایل صوتی سیاست سکوت در پیش گرفت و این سکوت تا الان ادامه دارد. غرض از یادآوری این مطلب این است که بدانیم آقای ترکان اتفاقا از بسیاری ریشه‌های پول‌های کثیف و نامشروع باخبر است حتی مفاسدی که در دولت‌های اسبق رخ داده و چه خوب است به جای بگم‌بگم‌ها و ادای جملات مبهم واقعا بگوید که چه کسی و کسانی تخلف کرده‌اند.

نویسنده‌ خاطرنشان می‌کند: آقای ترکان می‌تواند با همین موضوع خودرو بگم‌بگم‌های واقعی را آغاز کند و اگر ادعایش راست است بگوید چه کسی پول دلالی تندر 90 را گرفته و هنوز هم می‌گیرد؟ بگوید که چرا آقای ویسه (که هم‌اکنون معاون جهانگیری است)‌اشتباه کرد و با تندر 90 به خیلی ضررها رساند؟ بگوید که آن دلالی که پشت این داستان بود چه کسی بود؟ پورسانت‌های دلالی پژو چقدر بوده و آیا هنوز پرداخت این پورسانت ادامه دارد؟ بگوید چرا باید مردم هنوز هزینه یک تصمیم اشتباه را در دولت اصلاحات بپردازند؟

دستمال‌کثیف‌تان را آب بکشید مبارزه با پول کثیف پیشکش

روزنامه کیهان نوشت:دولت اگر واقعاً اسنادی درباره فساد اقتصادی دارد، چرا افشای آنها و برخورد با آنها را به سال آینده و انتخابات مجلس دهم حواله می‌دهد؟

رجانیوز در یادداشتی ضمن طرح پرسش فوق نوشت: «اکبر ترکان» مشاور ارشد رئیس جمهور و متخصص در امور «قرمه‌سبزی» و «آبگوشت بزباش»، تهدید به افشاگری کرده و گفته است: «مسلماً عده‌ای می‌خواهند در سال 94 با پول‌های کثیف و بادآورده وارد بازی سیاسی شوند و البته ما هم سکوت نخواهیم کرد؛ سال 94 سال افشای آنها است.» ضمن استقبال از هر نوع افشاگری، ذکر چند نکته خالی از لطف نیست!

نویسنده این یادداشت می‌پرسد، دولت اگر واقعاً اسنادی درباره فساد اقتصادی طیف مقابل خود دارد، چرا افشای آنها و برخورد با آنها را به سال آینده و انتخابات مجلس دهم حواله می‌دهد؟! چرا همین امسال افشاگری نکرده و نمی‌کند؟! این تأخیراندازی در افشا و برخورد با مفاسد چه معنایی جز سیاست‌بازی و سوء استفاده‌های باندی و جناحی از مقوله مبارزه با مفاسد اقتصادی برای از میدان به در کردن رقیب و تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات مجلس آینده دارد؟!

رجانیوز می‌افزاید: «بگم بگم» جناب ترکان نشان می‌دهد که اولاً دوران «بگم بگم» هنوز نگذشته است و ثانیاً دولت برای قبضه کردن مجلس آینده روی این «بگم بگم»ها حساب ویژه باز کرده است نه عملکرد خود و این می‌تواند به معنای خالی بودن دست دولت از عملکرد قابل ارائه به افکار عمومی برای جلب نظر آنها و ایضاً اطمینان به باور نکردن آمارهای دولت توسط مردم نیز باشد!

نویسنده خاطرنشان می‌کند: نکات جالبی در زمینه مفاسد اقتصادی و مبارزه با آن در سابقه جناب ترکان به چشم می‌خورد. از جمله اینکه سال‌ها پیش در شرکت نفتی و گازی پتروپارس در دوران مدیرعاملی اکبرترکان، تخلفات متعددی رخ داد؛ تخلفاتی که جناب ترکان درباره آنها گفته بود: «اگر ما رانتی را در دولت قرار دادیم و عده‌ای از آن رانت استفاده کردند و ثروتمند شدند، حق نداریم یقه آنها را بگیریم. چون خودمان مقررات وضع کردیم.» حکایت «دستمال کثیف» است!

مخالفت ایران با انتقال پایتخت یمن

روزنامه قدس در ستون اخبار ویژه روز چهارشنبه خود، خبرهای زیر را منتشر کرده است:حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر خارجه ایران با اقدام عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن در انتقال پایتخت از صنعا به عدن مخالفت کرد و افزود: صنعا، پایتخت رسمی و تاریخی یمن است و کسانی که از عدن در مسیر تجزیه و برافروختن جنگ داخلی حمایت می کنند، مسئول عواقب این اقدام هستند.

علت لغو برخی کنسرت‌ها

روزنامه قدس آورده:حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد لغو شدن برخی کنسرت‌های مجوزدار را تخلّف دانست و گفت: این کار با فشار برخی افراد انجام می‌شود.

حضور 100 مستشار ایرانی در عملیات تکریت

قدس نوشت:هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر و مسئول نظارت بر نیروهای داوطلب مبارزه با داعش گفت: حدود 100 مستشار نظامی ایرانی در عملیات صلاح‌الدین در حال کمک به نیروهای عراقی هستند. وی افزود: این کارشناسان دارای تجربه نظامی کافی هستند.

مدیران زیر بار کلنگ زنی نروند

روزنامه قدس نوشت:محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان در نشست مدیران کل استانها و معاونان وزارت ورزش گفت: به هیچ وجه پروژه‌های جدیدی را تعریف نکنید و زیربار کلنگ‌زدن نروید، حتی اگر به شما فشار آوردند. دولت قبل علاقه زیادی به کلنگ‌زدن داشته و ما حتی پروژه‌هایی داریم که مربوط به 24 سال قبل است که آهن‌های آن زنگ زده است.

فروش اقساطی به علت رکود

قدس آورده:خبرها از بازارخودرو حاکیست که به دلیل نوسان قیمت خودروهای خارجی وارداتی، متقاضیان تمایلی برای خرید ندارند، به‌طوری که مابه‌التفاوت قیمت برخی از این خودروها در یک مدل ونوع خاص در برخی نمایشگاه‌ها به چندین میلیون تومان می رسد؛ این درحالیست که با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز بازار خودرو همچنان در رکود به سرمی برد. به‌گفته برخی فعالان بازار با توجه به رکود بازار، برخی مالکان خودروهای خود را به‌صورت اقساطی نیز به فروش می رسانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها