مدیرکل بازرسی سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام خبر کسب توافق با وزارت دفاع برای استفاده از پهپادهای سازمان هواپیمایی نیروهای مسلح گفت: از این پهپادها می توان در سرشماری حیات وحش، شناسایی شکارچیان غیر مجاز همچنین زمین خواری در مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست استفاده کرد.
کد خبر: ۷۷۸۸۱۱
استفاده از پهپاد برای شناسایی زمین‌خواران و شکارچیان غیرمجاز

سید احمد نبوی با اعلام خبر کسب توافق با وزارت دفاع بر اساس تفاهم نامه مشترک منعقد شده بین سازمان محیط زیست و وزارت دفاع، پشتیبانی و نیروهای مسلح اذعان کرد: بر اساس این توافق ها در حوزه آموزش با وزارت دفاع همکاری هایی را خواهیم داشت.

وی با بیان این که یکی دیگر از توافق های حاصل شده استفاده از پهپادهای سازمان هواپیمایی نیروهای مسلح است، اظهار کرد: از این پهپادها می توان در سرشماری حیات وحش، شناسایی شکارچیان غیر مجاز همچنین زمین خواری در مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست استفاده کرد.

مدیرکل بازرسی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: تصور می کنم این تفاهم نامه یکی از بزرگترین اقداماتی است که در سال 1394 شاهد اثرات آن خواهیم بود.

تفاهم نامه همکاری وزارت دفاع و سازمان حفاظت محیط زیست در 29 آذرماه سال جاری به امضای سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست رسید.

بنابراین گزارش، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این تفاهم نامه ملزم شده است، ضمن تعامل برای استفاده و بهره گیری از امکانات، تجهیزات و فناوری های نوین به منظور تشخیص و کنترل مخاطرات و بحران های زیست محیطی در فعالیت های نظیر طراحی و تولید و عرضه محصولات و ارائه خدمات مورد نیاز سازمان حفاظت محیط زیست مانند ماشین آلات آتش نشانی، شناورهای هدایتی، پهبادها، آزمایشگاه های سیار، مدیریت پسماند، سیستم های بازیافت و دفع ضایعات همکاری کنند. همچنین تکمیل روند پایش زیست محیطی مناطق تحت مدیریت و حساس محیط زیست نظیر ارائه خدماتی همچون تولید نقشه های زمینی، هوایی، ماهواره ای و به کارگیری دوربین های مورد نیاز با سازمان حفاظت محیط زیست از دیگر مواردی است که در این تفاهمنامه به آن اشاره شده است.

علاوه براین سازمان حفاظت محیط زیست نیز متعهد شده است، در زمینه های نظیر مکان یابی و انتقال صنایع دفاعی مورد نیاز به مکان ها ی مناسب با رعایت ضوابط زیست محیطی، ارائه خدمات مشاوره ای، تخصصی و آموزش، ارتقاء دانش زیست محیطی کارکنان وزارت دفاع متناسب با ظرفیت های کارشناسی سازمان حفاظت محیط زیست، همکاری موثر در راستای تدوین ضواط و دستور العمل استاندارد های زیست محیطی مورد نیاز اقدام لازم را به عمل آورد. ( میزان )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها