فرمانده انتظامی تهران بزرگ هشدار داد

برخورد با هنجارشکنی در چهارشنبه آخر سال

واژگونی موتورسیکلت حامل 100 کیلوگرم اکلیل سرنج

چند خبر بد تا چهارشنبه آخر سال باقی است؟

«موتورسیکلتی با یکصد کیلوگرم اکلیل سرنج واژگون شد.» انفجار فقط 250 گرم از مواد اولیه وسایل محترقه می‌تواند یک واحد آپارتمان 70 متری را نابود کند با وجود این دیروز موتورسیکلتی با یکصد کیلوگرم اکلیل سرنج واژگون شد. این حادثه را باید یکی از خبرهای تامل‌برانگیز روز گذشته دانست، افزون بر این باید یادآور شد مدت زیادی تا آخرین چهارشنبه سال نمانده و از وقوع چنین حوادثی می‌توان نتیجه گرفت آخرین چهارشنبه امسال نیز روز کم‌حادثه‌ای نخواهد بود.
کد خبر: ۷۷۸۷۹۱
چند خبر بد تا چهارشنبه آخر سال باقی است؟

هرچند این اتفاق تلفات جانی نداشت و به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی، راکب موتورسیکلت برای درمان به بیمارستان منتقل شد، اما باید تاکید کرد با وجود برنامه‌های فرهنگی مسئولان، حوادث تلخ آخرین چهارشنبه‌های سال هنوز وجود دارد.

باید از مسئولان خواست به جای این نوع برخوردها راه درست برگزاری این مراسم را به جوانان یادآور شوند.

مثلا سال گذشته تعدادی از دانش‌آموزان دبیرستان پسرانه امیرکبیر ماکو تصمیم خبرسازی گرفتند، آنها به جای این‌که ترقه بخرند، ترجیح دادند پول‌هایشان را برای رفع مشکلات دانش‌آموزان نیازمند مدرسه هزینه کنند، نکته اینجاست که آنها آخرین چهارشنبه سال را نیز با روشن کردن آتش جشن گرفتند با این تفاوت که این فرصت را به همکلاسی‌های نیازمندشان دادند که با دلی خوش به پیشواز بهار بروند.

باید یادآور شد، نیاکان ما آخرین چهارشنبه سال را فرصتی می‌دانستند برای دلجویی از اطرافیان خود، زیرا وقتی دوستان و آشنایان دور هم جمع می‌شدند آتش کوچکی روشن کرده و این مناسبت را جشن می‌گرفتند.

در این مراسم نیز افراد از فرصت استفاده کرده و با یکدیگر همکلام می‌شدند، در جریان این صحبت‌ها بود که افراد از مشکلات هم باخبر شده و تا آنجا که از دست‌شان برمی‌آمد برای رفع این دغدغه‌ها قدم برمی‌داشتند.

آئین نیاکانمان را همان گونه که هست پاس بداریم.

مهدی آیینی ‌- گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها