شمخانی در مراسم الحاق ناوشکن دماوند

تصور نیاز ایران به توافق به هر قیمتی، اشتباه است

دبیر شورای عالی امنیت ملی نفع متقابل و لغو همه تحریم‌ها را تنها راه دستیابی به توافق هسته‌ای خواند و گفت: تصور نیاز ایران به توافق به هر قیمتی ناشی از خطای محاسباتی طرف مقابل و اشتباه است.
کد خبر: ۷۷۸۴۵۰
تصور نیاز ایران به توافق به هر قیمتی، اشتباه است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، امیر دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در مراسم الحاق ناوشکن پیشرفته آموزشی دماوند در استان گیلان و در محل ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دریای خزر دریای صلح و دوستی و امنیت است و جمهوری اسلامی ایران نقشی بی بدیل در تامین امنیت و به ویژه امنیت انرژی در آن ایفا کرده است.

شمخانی افزود: جمهوری اسلامی ایران توانست با بهره‌گیری از دستاوردهای 8 سال دفاع مقدس، تهدیدات شکننده امنیت ملی از ناحیه دریا را با تدوین استراتژی کاملا هوشمندانه و پیگیری و اجرای آن به فرصت تولید قدرت و بازدارندگی موثر تبدیل کند.

وی در ادامه اقداماتی که در حوزه متناسب سازی، طراحی، تولید و عملیاتی سازی تجهیزات نوین دریایی و همچنین ساختار و سازمان یگان‌های دریایی جمهوری اسلامی از نزدیک به دو دهه قبل تا امروز انجام شده است را مسیری قابل ادامه و ظرفیت افزا دانست.

شمخانی در این مراسم با اشاره به اینکه نظامی‌گری در خزر جایی ندارد، تاکید کرد: نشان دادن اقتدار و ایجاد بازدارندگی در برابر تهدیدهای مشترک به ویژه تروریسم با رویکرد به امنیت دست جمعی و بهره برداری از تمام ظرفیت‌های نرم و سخت کشور مورد توجه و اهتمام است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: در سایه امنیت دست جمعی است که شکوفایی اقتصادی کشورهای منطقه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بی بدیل این دریا حاصل خواهد شد.

علی شمخانی خاطر نشان کرد: در مقابل رویکرد همکاری که ایران در حوزه تعامل با مجموعه همسایگان خود دنبال می‌کند، برخی قدرت‌ها مایل به استفاده از ابزار ایجاد تفرقه و شکاف تصنعی برای شکل دادن به اختلافات و زمینه سازی برای حضور خود در منطقه هستند.

شمخانی با ظالمانه، غیر قانونی و غیر موثر نامیدن تحریم‌ها تاکید کرد: تنها راه دستیابی به توافق هسته‌ای مبتنی بر نفع متقابل و لغو تمام تحریم‌هاست.

وی افزود: ایران فرصتی به طرف مقابل در مذاکرات داده است تا بر مبنای منطق و در چارچوب حقوق بین‌المللی به بحران ساختگی پایان دهد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: مسیر بهبود ساختار اقتصادی و تقویت بنیه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران اقتصاد مقاومتی است نه نتایج مذاکرات و در این مسیر همه مسئولین اتفاق نظر دارند.

وی تصریح کرد: تصور نیاز ایران به توافق به هر قیمتی ناشی از خطای محاسباتی طرف مقابل و اشتباه است.

علی شمخانی با تشریح شرایط حساس منطقه بر لزوم احترام به درخواست و حقوق قانونی و مشروع ملت‌ها تاکید کرد و افزود: حرکت‌های مردمی که به دنبال تحقق مطالبات مردم و به دنبال اصلاح وضعیت است با پیمان‌های سیاسی و امنیتی خارجی و با استفاده ابزاری از تروریسم قابل سرکوب نیست.

شمخانی با یادآوری خطای محاسباتی برخی کشورها که نتیجه آن در کشورهای سوریه و عراق با ایجاد هزینه‌های فراوان برای خود و دیگران دیده شده است، گفت: هر حرکتی در برابر خواست و اراده مردم محکوم به شکست است.

امیر دریابان شمخانی افزود: پیروزی‌های اخیر دولت و مردم عراق در برابر داعش نتیجه اتکا به توان و روحیه و باور داخلی است و جمهوری اسلامی ایران این موفقیت ها را تبریک می‌گوید و از هر اقدامی که به نفع این کشور در مقابله با تروریسم باشد، حمایت خواهد کرد.

شمخانی در آیین الحاق ناوشکن دماوند با تقدیر از زحمات دانشمندان سختکوش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که این طرح عظیم را با موفقیت به سرانجام رساندند، یادآور شد: هر اقدامی با تلاش مضاعف و جهادی در مسیر پیشرفت و اقتدار کشور صورت گیرد، مورد تقدیر و موجب افزایش امید و تقویت روحیه خودباوری در مردم خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها