پلیس تهران بزرگ تشریح کرد

ماجرای «آمر به معروف قلابی»

پلیس تهران بزرگ ضمن اعلام این نکته که سایت ها و خبرگزاری ها باید در انتشار اخبار دقت کافی داشته باشند ، ماجرای یک آمر به معروف قلابی را که تشریح کرد.
کد خبر: ۷۷۶۵۳۶
ماجرای «آمر به معروف قلابی»

به گزارش مهر،در گزارش پلیس تهران بزرگ آمده است:

نیمه های دی ماه امسال یکی از سایت های خبری از حمله و ضرب و شتم یک آمر به معروف در یکی از خیابان های پرتردد شهر تهران خبر داد. با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله پلیس تهران بزرگ وارد عمل شد و تحقیقات گسترده ای را برای بررسی صحت سقم ماجرا آغاز کرد.

بررسی های پلیسی نشان می داد درگیری ایجاد شده ناشی از ایجاد مزاحمت از سوی راننده یک دستگاه خودروی سواری سفید رنگ برای یک زن جوان بوده است تا جایی که زن جوان که قصد فرار از مهلکه را داشته از سوی دو نفر مورد ضرب و شتم قرار گرفته و مجروح می شود.

با شناسایی زن جوان و مردی که ادعا می کرد برای کمک به او مورد ضرب و شتم قرار گرفته پرونده ای در این زمینه تشکیل و برای بررسی های بیشتر به پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ ارجاع شد.

بررسی های پلیسی نشان می داد ساعت ۲ بعد از ظهر ۱۴ دی ماه سه سرنشین یک دستگاه خودرو پرشیا سفیدرنگ با ایجاد مزاحمت برای زن جوان که سوار بر خودروی شخصی خود بود با ایجاد درگیری لفظی ناگهان از خودرو پیاده شده و در حالی که قصد کتک زدن زن جوان را داشته اند با فردی که در حال عبور از خیابان بود درگیر می شوند. مرد جوان که به شدت از ناحیه دست و پهلو از سوی ضاربان کتک خورده بود توسط مردم به بیمارستان منتقل شد.

با آغاز تحقیقات پلیسی سرانجام یکی از سرنشینان خودروی پرشیا شناسایی و برای بازجویی به پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ دعوت شد. در بازجویی ها وی ادعا کرد به همراه یکی از دوستانش در حال عبور از خیابان شریعتی بوده که متوجه فریادهای زن جوان شده و برای کمک به او وارد دعوای خیابانی شده است.

تحقیقات نشان می داد ماجرای ضرب و شتم خیابانی برای کمک به زنی اتفاق افتاده است که به گفته خود مورد مزاحمت از سوی مرد جوانی قرار گرفته است.

تحقیقات تکمیلی از سوی پلیس و بررسی فنی و تخصصی اظهارات شاهدان ماجرا نشان داد ادعای فرد ضارب دارای تناقض است. همین تناقض گویی ظن ماموران پلیس را بیشتر کرد.

تحقیقات پلیسی در حالی ادامه داشت که ماموران متوجه شدند زنی که ادعا می کرد برای او مزاحمت ایجاد شده است از قبل با ضارب ارتباط داشته و درگیری خیابانی آنها به خاطر اختلافات قبلی بوده است. با به دست آمدن همین سرنخ ها و در بازجویی تکمیلی مشخص شد زن جوان به نام ندا با فرد مضروب به نام ایمان از ۵ سال قبل آشنایی داشته اما به خاطر اختلاف هایی که بین آنها پیش آمده و همچنین به خاطر اختلاف مالی این ارتباط قطع شده اما زن جوان با دوست ایمان به نام علیرضا آشنا شده تا بتواند طلب خود را از ایمان بگیرد. با مشخص شدن ارتباط ندا و علیرضا ایمان که به شدت از این موضوع ناراحت شده بود در اقدامی کینه جویانه با تهیه عکس هایی از زن و مرد جوان و با تهدید اینکه عکس ها را به خانواده زن جوان نشان می دهد در چند مرحله اقدام به اخاذی های دنباله دار از زن جوان کرده بود تا جایی که ندا برای جلوگیری از دخالت های ایمان در دو مرحله اقدام به پرداخت مبلغی به عنوان حق السکوت به او کرده بود.

با روشن شدن ابعاد ماجرا معلوم شد که ضارب و مضروب از قبل با هم آشنایی داشته و درگیری خیابانی آنها به هیچ عنوان جنبه امر به معروف و نهی از منکر نداشته است.

مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ ضمن اعلام این موضوع که تحقیقات پلیس درخصوص کشف علت اصلی درگیری همچنان ادامه دارد گفت: سایت های خبری و خبرگزاری ها برای جلوگیری از تشویق اذهان عمومی و برقراری نظم در جامعه باید از انتشار اخباری که هنوز به نتیجه قطعی نرسیده و مورد استعلام و تایید پلیس نیست خودداری کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها