رسم بر این بوده که شبکه‌های مختلف تلویزیونی در شرایطی روز خود را آغاز کنند که برنامه‌ای با موضوعات اجتماعی در پیشانی آن قرار گیرد، اما با تخصصی شدن شبکه 5 سیما به‌عنوان «شبکه اقتصاد» برای نخستین بار برنامه اقتصادی صبحگاهی آغازگر برنامه‌های این شبکه شد.
کد خبر: ۷۷۵۳۵۱

بر این اساس «روزآمد»‌ که مجله‌ای صبحگاهی با چاشنی اقتصاد است از بیستمین روز دی امسال به‌عنوان پیشانی برنامه‌های شبکه پنج سیما انتخاب شد. گروهی که ذات اقتصاد را خشک و کم‌طراوت می‌دانستند، اعلام کردند براساس چنین نگاهی یک مجله اقتصادی صبحگاهی در ابتدای روز به ذائقه مخاطب خوش نخواهد آمد. آنان بر این باور بودند که مخاطب طبق عادت، تمایل دارد صبح‌ها پای برنامه‌هایی بنشیند که با طلوع خورشید و جریان زندگی همقدم باشد و چنین مقوله‌ای با عملکرد اقتصاد همخوانی ندارد. باوجود چنین گمانه‌زنی‌هایی برنامه تلویزیزونی «روزآمد» از ساعت 6 و 55 دقیقه هر صبح به مدت 30 دقیقه پخش خود را آغاز کرد تا تجربه‌ای جدید برای تلویزیونی رقم بخورد و براساس آن یک برنامه صبحگاهی روز را با چاشنی «اقتصاد» آغاز کند. برنامه‌ای که امیرحسین خرمشاهی که پیش‌تر برنامه‌هایی همچون «تا مهر»، «صبح به خیر ایران»، «سلام تهران» و... را تجربه کرده بود، تهیه‌کنندگی‌اش را به عهده گرفته و اجرای آن را به محمدهیراد حاتمی سپرده است. این زوج که پیش‌تر در برنامه سلام تهران کنار همدیگر بودند این‌بار یک برنامه متفاوت را تجربه می‌کنند، چراکه ساختار برنامه روزآمد به گونه‌ای است که ظرف مدت زمانی کوتاه سی دقیقه اتفاق‌های متفاوتی باید صورت پذیرد. بر این اساس هر روز یک کارشناس موضوعی در حوزه اقتصاد را با ریتمی تند با مجری برنامه به گفت‌و‌گو می‌گذارد. موضوعاتی که از مباحث خشک اقتصاد کلان فاصله گرفته و بیشتر در قالب اقتصاد اجتماعی به بحث گذاشته می‌شود. در این راستا شنبه‌ها همزمان با شروع به کار بازارهای مالی، آموزش بورس و نحوه سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه با یوسف امین داور به بحث گذاشته می‌شود. این گفت‌و‌گو در روزهای دیگر نیز با سرفصل‌های دیگر که غالبا با سرفصل‌های جذابی است دنبال می‌شود؛ به‌طور مثال امیرحسین شمس‌زاده، در سرفصل «انسان‌های موفق، آدم فضایی نیستند» به مرور تلاش کارآفرینان و فعالان اقتصادی عصر حاضر می‌پردازد و ثمره زحمات آنان را بیان می‌کند یا این‌که محمد عمرانی ظرفیت جمعیت ایران جوان برای تجارت الکترونیک را 40 میلیون نفر عنوان کرده و با تیتر «پرسه در خیابان 40 میلیون نفری» به ظرفیت‌های این بخش می‌پردازد. همچنین جواد حکیم‌زاده نیز از این می‌گوید که چگونه می‌توان یک برند ایرانی موفق بود. این گفت‌و‌گو‌ها در کنار معرفی کارآفرین‌های ایرانی، معرفی کتاب‌های اقتصادی، گفت‌و‌گوی تلفنی با موضوع روز و مرور روزنامه‌های اقتصادی که برای نخستین بار انجام می‌شود جذابیت زیادی به «روزآمد» داده است، اما زمان کوتاه این برنامه سبب شده تا خیلی نتوان به جزئیات بیشتری در رابطه با مباحث مطرح شده پرداخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها