تیموریان: هنوز نمی‌دانند چمن پارک با چمن زمین فوتبال فرق دارد!

جام جم ورزشی: بازیکن ملی پوش تراکتورسازان می گوید:«تیم ‌ملی زمین تمرین ندارد، آن وقت انتظار دارند قهرمان شویم.»
کد خبر: ۷۷۴۰۸۶
تیموریان: هنوز نمی‌دانند چمن پارک با چمن زمین فوتبال فرق دارد!

آندرانیک تیموریان هافبک ملی‌پوش تراکتورسازی تبریز امیدوار است تیمش گام اول را در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا محکم بردارد. آندو قبل از سفر تراکتور به تبریز در مورد شرایط تیمش، مشکلات فوتبال ایران و مسائل مختلف دیگر به سؤالات خبر‌ورزشی پاسخ داد.

مثل اینکه تراکتور با 2 برد پیاپی به روزهای اوج رسیده است؟
بعد از باختی که به پدیده داشتیم، شرایط سخت شده بود. خدا را شکر که دو برد مهم آن هم در خارج از خانه به‌ دست‌ آوردیم که بسیار شیرین بود. شکست دادن صبا و نفت مسجد سلیمان در زمین خودشان کار خیلی سختی بود. خوشحالم که حالا در کورس قهرمانی هستیم.

به نظر می‌رسد بازگشت تونی هم نقش مهمی در بهبود شرایط تراکتور داشت؟
او برای سومین بار هدایت تراکتور را بر عهده گرفت و فکر می‌کنم تأثیرگذار بود. البته او هنوز شناخت کافی از تیم ندارد و نیاز به زمان خواهد داشت. متأسفانه تراکتور کمبود بازیکن دارد و این شرایط را سخت می‌کند. امیدوارم تا انتهای لیگ نتایج خوبی بگیریم و دل هواداران تراکتور را شاد کنیم.

کار کردن با تونی چطور است؟
تمرینات خوب و پرفشاری را زیر نظر او انجام می‌دهیم. او می‌خواهد بازیکنان همیشه در آمادگی کامل باشند. تونی مربی خوب و آرامی است که روی کارش تمرکز دارد. او می‌خواهد از کمترین زمان، بیشترین استفاده را ببرد.

فکر می‌کنی چرا رقابت بین مدعیان قهرمانی در لیگ‌ برتر این قدر فشرده است؟
هر تیمی شرایط خاص خودش را دارد و خصوصیات تیم‌ها فرق می‌کند. من فکر می‌کنم اکثر مدعیان قهرمانی در نیم‌فصل اول امتیازهای حساسی را از دست دادند و حالا همین موضوع رقابت آنها را نزدیک‌تر کرده است.

به نظر تو اصلی‌ترین رقیب تراکتور برای قهرمانی چه تیمی است؟
خود تراکتور رقیب ما است! ما اگر می‌خواهیم قهرمان شویم، باید همه تیم‌ها را ببریم. تراکتور تا حالا قهرمان لیگ‌ برتر نشده و این افتخار در ویترین باشگاه خالی است. تمام تمرکز ما و کادر فنی این است که قهرمانی لیگ را به مردم آذربایجان هدیه بدهیم.

به نظر می‌رسد ادینهو در ترکیب تراکتور یک مهره تعیین‌کننده است، فکر می‌کنی او آقای گل شود؟
ادینهو شخصیت مثبتی دارد و سرش در کار خودش است. او واقعاً تلاش می‌کند و امیدوارم آقای گل شود.

در مورد بازی با نسف کارشی چه صحبتی داری؟
من یک‌ بار همراه با استقلال با آنجا رفتم، ولی بازی نکردم. نسف کارشی تیم خوبی است، ولی ما هم تراکتور هستیم و می‌خواهیم گام اول را محکم برداریم.

فکر می‌کنی شرایط برای خودت در هفته‌های آینده چطور پیش برود؟
من پیشگو نیستم که بدانم چه اتفاقاتی خواهد افتاد. مهم‌ترین چیز برای خودم، سلامتی خانواده و همبازیانم است.

برخی معتقدند حضور بازیکنان ایرانی در لیگ قطر باعث تضعیف آنها و فوتبال ایران می‌شود. نظر خودت چیست؟
چرا فوتبالیست‌های ما نباید به قطر و امارات بروند؟ ما چه امکاناتی را برای فوتبالیست‌های ایران در نظر گرفته‌ایم؟ ما چه چیزی در اختیار بازیکنان گذاشته‌ایم؟ حداقل در امارات و قطر امکانات وجود دارد و سیستم کار آنها مشخص است. آنها بازیکنان خوب خارجی دارند و اندازه خودشان پیشرفت کرده‌اند. ما برای تیم‌های پایه چه کار کرده‌ایم؟ چه امکاناتی برای آنها در نظر گرفته‌ایم؟ تیم ‌ملی ایران یک زمین تمرین ندارد، ولی ما توقع داریم بهترین نتایج را بگیریم. هر فوتبالیستی از تیم‌های خارجی پیشنهاد داشت، برای پیشرفت فوتبال و زندگی‌اش باید فوتبال ایران را ترک کند. متأسفانه تیم‌های باشگاهی ایران و تیم ‌ملی یک زمین تمرین ندارند
.
اتفاقاً کی روش هم از اینکه هنوز کمپ تیم‌ ملی مخصوصاً زمین چمن درست نشده، به ‌شدت ناراحت است. در این مورد چه صحبتی داری؟
ما بعد از 4 سال هنوز نتوانسته‌ایم چمن کمپ را درست کنیم. آقایان باید بدانند چمن فوتبال با چمن پارک که شهرداری آن ‌را درست می‌کند، خیلی فرق دارد. خیلی مواقع می‌بینیم تیم‌های دیگر در کمپ تیم ‌ملی تمرین می‌کنند و این درست نیست.

فکر می‌کنی کی روش در تیم ‌ملی بماند؟
امیدوارم این اتفاق بیفتد چون جوان‌های ما باید از او چیزهای زیادی یاد بگیرند.

(خبرآنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها