نمایندگان مجلس مصوب کردند، هر یک از زوجین می‌توانند به جای وام قرض‌‌الحسنه ازدواج، ده میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.
کد خبر: ۷۷۳۹۶۷
تسهیلات 20 میلیونی خرید کالا به‌جای وام ازدواج

سقف وام ازدواج برای هریک از زوجین هم‌اکنون پنج‌ میلیون تومان است که وام زوج‌های جوان دو برابر خواهد شد و البته شرایط آن نیز تغییر خواهد کرد.

باید درنظر داشت که وام ازدواج قرض‌الحسنه بود اما وام فروش‌اقساطی کالا دارای سودی حدود 23 درصد است.به گزارش فارس، در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی، نمایندگان در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 94 تبصره الحاقی 13 را تصویب کردند، بر این اساس زوج‌های مشمول دریافت وام ازدواج می‌توانند به جای دریافت وام به صورت نقدی از تسهیلات فروش اقساطی استفاده کنند.

تسهیلات مزبور از سوی تولیدکنندگان و فروشندگان متقاضی که عرضه‌کننده کالاهای بادوام داخلی هستند ارائه می‌شود و بانک‌ها صرفا پرداخت اقساط را تقبل می‌کنند. بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظفند با درخواست فروشنده پس از اخذ تضمین‌های لازم از زوجین، پرداخت اقساط را تقبل کنند.سقف تسهیلات فروش اقساطی که بانک‌ها به موجب این تبصره مکلف به تضمین پرداخت اقساط آن هستند، در سال 1394 برای هریک از زوجین یکصد میلیون ریال است.مجلس شورای اسلامی همچنین به نیروی انتظامی اجازه داد هزینه شماره‌گذاری خودروها را بین 50 تا صد هزار تومان دریافت و به خزانه‌داری کل واریز کند.

براین اساس بابت شماره‌گذاری خودروها اعم از نوشماره، نقل و انتقال و تعویض پلاک خودروهایی که ارزش آنها به قیمت رسمی یا کارشناسی توسط مراجع ذی‌ربط بیش از 500 میلیون ریال است را یک میلیون ریال و کمتر از 500 میلیون ریال را 500 هزار ریال دریافت و به خزانه‌داری کل واریز می‌شود. نمایندگان مجلس شورای اسلامی تعرفه واردات لوازم صوتی و تصویری در سال 94 را تا 4 درصد افزایش دادند.

به گزارش ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی دیروز مصوب کردند که دولت در سال 1394 مکلف است علاوه بر عوارض دریافتی برای واردات کالاها و محصولات فرهنگی و صنایع دستی از قبیل لوازم صوتی و تصویری و لوح فشرده، تا 4 درصد به تعرفه این گونه کالاها و محصولات افزوده و دریافت نماید و منابع حاصل را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها