معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خبر داد:

اجرای طرح ویژه نوروزی نظارت بر بازار کالا از 15 اسفند

معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از آغاز طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات - ویژه نوروز 94 از 15 اسفند خبر داد و گفت:‌ تا 15 فروردین بر شبکه توزیع و قیمت ها و کیفیت کالاها، به ویژه کالاهای پرتقاضا نظارت خواهیم کرد.
کد خبر: ۷۷۱۶۰۷
اجرای طرح ویژه نوروزی نظارت بر بازار کالا از 15 اسفند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو اقتصاد، مجتبی فراهانی در مصاحبه با این رادیو گفت: در این طرح 3 هزار بازرس سازمان و همچنین 20 هزار ناظر افتخاری همکاری خواهند کرد.

وی افزود: در طرح های فروش فوق العاده و حراجی ها نظارت جدی داریم و کالاها تا 20 درصد با تخفیف عرضه می شود که واحدهای تحت پوشش این طرح با پارچه نوشته ها مشخص می شود و باید در دید مشتریان قرار گیرد.

فراهانی اظهار داشت: در این طرح کالاهای پرتقاضا مانند میوه و تره بار، مواد پروتئینی، محصولات غذایی، کیف و کفش، شیرینی ها و آجیل و خشکبار، قند و شکر و لبنیات و روغن نباتی مورد نظارت خواهد بود.

وی افزود: بر خدمات شرکت های مسافربری هوایی، زمینی، دریایی، ریلی و دفاتر فروش و حمل و نقل درون شهری و برون شهری، اماکن تفریحی و زیارتی و گردشگری و خشکشویی ها نظارت ویژه برنامه ریزی شده است.

معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اهداف این طرح را ایجاد تعادل عرضه و تقاضا، تنظیم بازار و جلوگیری از تخلف و سوء استفاده از شرایط تقاضای بازار اعلام کرد.

فرهانی گفت: حدود 170 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در سراسر کشور از جمله در تهران با 21 هزار غرفه برنامه ریزی شده است که از ششم و تا 15 اسفند به تدریج آغاز بکار خواهد کرد.

وی افزود: شهروندان می توانند برای اطمینان از واحدهای حراجی و فروش فوق العاده کد این طرح (ویژه واحدها) را که در پارچه نوشته ها مشخص شده است به سامانه 124 ارسال کنند و پاسخ بگیرند.

معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: این واحدها باید مجوز از اتحادیه بگیرند و تاکنون 3 هزار واحد در شهر تهران درخواست کرده اند و باید کالایی باشد که در حالت عادی و طول سال فروخته می شود و با همان کیفیت مرغوب و بر اساس برگه های فروش معتبر و تحفیف توزیع کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها