پاری‌سن ژرمن - چلسی ساعت 23 و 15 دقیقه از شبکه 3 شاختاردونتسک - بایرن مونیخ ساعت 23 و 15 دقیقه از شبکه ورزش

آغاز دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا

مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از امشب آغاز می‌شود و دو مدعی پرقدرت این رقابت‌ها در خانه حریفان به میدان می‌روند؛ چلسی و بایرن مونیخ صدرنشینان فوتبال انگلیس و آلمان در فرانسه و اکراین در اندیشه ادامه قدرت نمایی فصل جاری خود هستند.
کد خبر: ۷۷۱۴۳۵
آغاز دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش جام‌جم، تنور لیگ قهرمانان اروپا قرار است پس از 69 روز دوباره از امشب داغ شود و علاقه‌مندان به فوتبال قاره سبز را سیراب کند، جایی که مرحله یک‌هشتم نهایی با برگزاری دو دیدار جذاب آغاز می‌شود. نمایش ستارگان دو مدعی جدی و پرقدرت این رقابت‌ها در کنار پاریسن ژرمن تیم نامدار و پرافتخار فرانسوی بی‌شک نمایشی است که می‌تواند زیبایی‌های منحصر به فردی داشته باشد. پاریسن ژرمن که به عنوان تیم دوم گروه ششم گام به این مرحله گذاشته است، در مرحله گروهی در حالی که در مهم‌ترین دیدارهای خود یک بار به پیروزی 3 بر 2 مقابل بارسلونا رسید و در دیدار برگشت 3 بر یک به این تیم باخت، در مجموع با 10 گل زده و 7 گل خورده و 13 امتیاز پس از بارسلونا مجوز صعود گرفت. تیم تحت هدایت لوران بلان ‌اکنون در رده سوم لاشامپیونا فرانسه پس از تیم‌های لیون و مارسی با 49 امتیاز قرار دارد و آخرین بازی خود را برابر کان 2 بر 2 به پایان برد. این تیم البته 2 امتیاز با صدر جدول لیگ فرانسه فاصله دارد و در شرایطی امشب باید از مهمان پرقدرت خود یعنی چلسی تحت هدایت مورینیو پذیرایی کند که گفته می‌شود چهار بازیکن اصلی این تیم به نام‌های لوکاس، مارکویی‌نیو، کابایه و آئوریر به این بازی نخواهند رسید.

در این شرایط بر اساس یک نظرسنجی صورت گرفته، هواداران تیم پاریسی بخت اندکی برای موفقیت این تیم برابر چلسی قائل هستند، چرا که صدرنشین مقتدر لیگ انگلیس که در آخرین بازی خود یک بر صفر از سد اورتون گذشت در مرحله گروهی لیگ قهرمانان بدون باخت و با 14 امتیاز و آمار خیره کننده 17 گل زده و سه گل‌خورده صدرنشین گروه شد. بهترین پیروزی شاگردان مورینیو در این مرحله برتری 5 بر صفر برابر شالکه آلمان بود که یک قدرت نمایی جدی بود و مورینیو بلندپرواز بدش نمی‌آید دور حذفی را با چنین خط و نشانی آغاز کند. در دیگر دیدار این مرحله، تیم شاختار دونتسک اوکراین که به عنوان تیم دوم گروه خود با 9 امتیاز راهی یک‌ هشتم نهایی شد، در حالی پذیرای بایرن مونیخ است که صدرنشین بوندس‌لیگا در ابتدای هفته جاری 8 بر صفر هامبورگ را در بوندس‌لیگا در هم کوبید و در گروه پنجم با 15 امتیاز مجوز صعود گرفت. شاگردان گواردیولا در مرحله گروهی یک بر صفر منچسترسیتی را شکست دادند و 3 بر 2 هم در دیدار برگشت به این تیم باختند. اما اوج قدرت نمایی آنها در ورزشگاه المپیک رم بود، جایی که رم را با ستارگانش 7 بر یک شکست داد و خاطره پیروزی دلچسپ 7 بر یک آلمان در نیمه نهایی جام جهانی مقابل برزیل را زنده کرد.

تیم گواردیولا با کلکسیونی از ستارگانش قطعا برای پیروزی به اوکراین خواهد رفت همچنان‌که چلسی در فرانسه مقابل تیم مطرح پاریسن ژرمن به چیزی غیر از این نمی‌اندیشد، البته مورینیو بخوبی می‌داند پاریسن ژرمن مهاجمی فوق ستاره به نام زلاتان ابراهیموویچ را دارد!

برنامه یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

مرحله رفت

سه‌شنبه 28 بهمن: پاریسن ژرمن – چلسی، شاختار دونتسک ـ بایرن مونیخ/ چهارشنبه 29 بهمن: شالکه ـ رئال مادرید، بازل ـ پورتو / سه شنبه 5 اسفند: منچسترسیتی ـ بارسلونا، یوونتوس ـ بوروسیا دورتموند/ چهارشنبه 6 اسفند: بایر لورکوزن ـ آتلتیکو مادرید، آرسنال ـ موناکو

مرحله برگشت

سه‌شنبه 19 اسفند: رئال مادرید – شالکه، پورتو ـ بازل/ چهارشنبه 20 اسفند: چلسی ـ پاریسن ژرمن، بایرن مونیخ ـ شاختار دونتسک/ سه‌شنبه 26 اسفند: آتلتیکو مادرید ـ بایر لورکوزن، موناکو ـ آرسنال/ چهارشنبه 27 اسفند: بارسلونا ـ منچسترسیتی، بوروسیا دورتموند ـ یوونتوس

newsQrCode
برچسب ها: فوتبال لیگ
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها