محققان دانشگاه «لستر» انگلستان به دنبال ارزیابی عملکرد نوعی ابزار انقلابی هستند که قادر به تشخیص سرطان ریه در مراحل اولیه در یک روش غیرتهاجمی با انجام آزمایش تنفس از بیمار است.
کد خبر: ۷۷۱۱۷۹
تشخیص سرطان ریه در مراحل اولیه با آزمایش تنفس

سرطان ریه یکی از پنج سرطان با میزان بقای پایین است، اما در صورت تشخیص در مراحل ابتدایی، می‌توان وضعیت بیمار را تا حد قابل‌توجهی ارتقا داد.

فرآیندهای تشخیصی کنونی مانند اشعه ایکس قفسه سینه، سی‌تی‌اسکن و برونکوسکوپی هزینه‌بر هستند و استفاده از آن‌ها خالی از خطر نیست بنابراین نیاز به رویکردهای ارزان‌تر و غیرتهاجمی به وضوح احساس می‌شود.

محققان دانشگاه لستر در حال آغاز آزمایش‌ بالینی در بیمارستان «گلنفیلد» برای ارزیابی میزان قابلیت تشخیص سرطان ریه با استفاده از ابزار تنفسی ابداعی هستند.

دانشمندان امیدوارند، سیستم شناسایی نشانگر سرطان ریه (LuCID) به ارائه شیوه‌ای غیرتهاجمی برای تشخیص سرطان ریه در مراحل اولیه منجر شود.

تحلیل‌های شرکت آمریکایی «Owlstone Nanotech» و سازنده این ابزار نشان می‌دهد، شناسایی سرطان ریه در مراحل اولیه را می‌توان از 14.5 درصد کنونی به 25 درصد تا سال 2020 افزایش داد.

ابزار ابداعی با اندازه‌گیری ترکیبات «ارگانیک فرار» (VOCs) در تراکم پایین موجود در تنفس بیمار عمل می‌کند و جایگزینی ارزان‌تر و کوچک‌تر برای فناوری‌های تشخیصی کنونی به شمار می‌آید.

مرحله دوم آزمایش‌ها بر روی ابزار ابداعی اواخر سال جاری میلادی آغاز می‌شود و در صورت موفقیت، این پروژه راه را برای ارزیابی این فناوری در جراحی‌ها هموار خواهد کرد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها