سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر خبر داد

توزیع 400 هزار ماسک در ۱۲ شهر خوزستان

خوزستان دارد دفن می‌شود؛ اهالی این استان برای طبیعی‌ترین حق خود یعنی نفس کشیدن با مشکل روبه‌رو هستند؛ اوضاع آنقدر وخیم شده که رهبرمعظم انقلاب برای رسیدگی به این وضع دستور ویژه داده‌اند، به همین دلیل و پس از چند روز بی‌توجهی، سرانجام هیات دولت تشکیل جلسه داد و وزیر بهداشت به عنوان نماینده دولت راهی این استان ریزگرد زده شد، اما تاکنون برنامه‌های دولت محدود به توزیع ماسک رایگان بین مردم یا بیان وعده‌هایی مانند درمان رایگان شده است.
کد خبر: ۷۶۹۷۵۹
خانم ابتکار هواپیما نشد، خودرو که بود

در این میان رئیس‌جمهور در صفحه اینستاگرام خود گفته که با خوزستانی‌ها هم نفس است. رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز در شبکه‌های اجتماعی خبر از تهیه بسته اقدامات اجرایی و اعتباری در این زمینه داده و افزون بر این برخی مدیرانش خبر داده‌اند که قرار است، او سه‌شنبه هفته آینده روانه خوزستان شود، این در حالی که خوزستانی‌ها انتظار دارند، دست‌کم رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در روزهای اول این مشکل با آنها همراه می‌شد. هرچند حضور ابتکار در استان خوزستان سبب بهبود آنی شرایط نمی‌شود، اما دست‌کم اهالی این استان دلگرم می‌شوند که مسئولان پیگیر مشکلات آنها هستند. گفته شده نامناسب بودن شرایط آب و هوا و گردوغبار سبب لغو پرواز دیروز خانم ابتکار به این استان شده،اما مردم انتظار دارند رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان یکی از کلیدی ترین مدیران برای حل این مشکل با استفاده از خودرو در جمع آنها حضور پیدا می‌کرد. برای همدردی با مردم خوزستان نباید منتظر هوای خوب و پرواز هواپیما شد!

نباید فراموش کرد که یکی از آسیب‌های جدی ریزگردها، دامن زدن به افسردگی شهروندان است، به همین دلیل مسئولان و بویژه رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست که این مشکل دقیقا در حوزه کاری ا ومی‌گنجد، برای حفظ روحیه خوزستانی‌ها هم که شده باید سفر به این استان را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند و دلجویی از آنها را محدود به شبکه‌های اجتماعی نکنند.

هرچند مردم اهواز با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن بزرگی، عظمت و زنده‌دلی خود را به رخ همگان کشیدند، اما این حضور معنادار، مسئولیت مسئولان را مضاعف می‌کند.

آوید طالبیان ‌/‌ جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها