حماسه آفرینی ملت بزرگ ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در رسانه های خارجی بازتاب داشت.
کد خبر: ۷۶۹۵۰۷
بازتاب جهانی راهپیمایی ۲۲بهمن

به گزارش واحد مرکزی خبر ، شبکه تلویزیونی رویترز با پخش زنده تصاویر راهپیمایی روز بیست و دو بهمن در شهرهای مختلف ایران از جمله تهران، زاهدان، ارومیه و رشت گزارش داد مردم ایران به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب سال 1979 میلادی (22 بهمن 1357) به خیابان ها آمده اند.

رویترز همچنین اعلام کرد حسن روحانی رئیس جمهور ایران برای مردم این کشور سخنرانی خواهد کرد.

خبرگزاری سوریه سانا و خبرگزاری جیحان ترکیه نیز راهپیمایی میلیونی مردم ایران در تهران و بیش از هزار شهر و پنج هزار شهرک به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را پوشش دادند.

رادیو فرانس انتر نیز در گزارشی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در پایگاه اینترنتی خود نوشت: یازده فوریه نقطه عطفی از نظر سیاسی در تاریخ ایران و جهان به شمار می‌رود. تا این تاریخ یعنی در زمان شاه، ایران کشوری پلیسی و طرفدار امریکا به شمار می رفت اما با به قدرت رسیدن (آیت الله ) خمینی به کشوری ضد سرمایه داری و ضد امپریالیست تبدیل شد که موفقیت های بزرگی در زمینه هسته ای صلح آمیز دارد.

پایگاه خبری «الجریده» نوشت مردم ایران پس از 36 سال و با وجود تحریمهای غرب، همچنان در جشنهای پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کردند.

مردم ایران با شور و اشتیاق دهه پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن گرفتند.

پایگاه اینترنتی لبنانی العهد اعلام کرد میلیون ها ایرانی مراسم سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در سراسر ایران آغاز کردند.

تظاهرکنندگان در تهران شعارهایی در حمایت از انقلاب و رهبر انقلاب سر دادند. آنها با فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر استعمار»، بر آزادی و استقلال ایران و پایبندی به اهداف انقلاب اسلامی و اصول انقلاب که در رهبری آیت الله خامنه‌ای تجلی یافته است تاکید کردند و خواستار وحدت مسلمانان و مقابله آنان با دشمن واقعی شدند.

شبکه تلویزیونی المیادین، سخنان حسن روحانی رئیس جمهور ایران را در مراسم راهپیمایی بیست و دوم بهمن به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروی انقلاب اسلامی ایران به صورت مستقیم پخش کرد.

المیادین تصاویری از حضور گسترده مردم که پلاکاردها و پرچم هایی به دست گرفته و در میدان آزادی تهران تجمع کرده بودند، پخش کرد.

شبکه المنار لبنان و شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر نیز با قطع برنامه های عادی خود تصاویر راهپیمایی بیست و دوم بهمن و سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهور ایران را در مراسم این روز پخش کردند.

شبکه تلویزیونی الحدث وابسته به عربستان سخنان حسن روحانی رئیس جمهور ایران را در مراسم راهپیمایی بیست و دوم بهمن به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به صورت زنده پوشش داد.

خبرگزاری ای بی سی نیوز با انعکاس راهپیمایی 22 بهمن در سراسر ایران نوشت این راهپیمایی نشان دهنده نقطه عطفی در ایران است که در آن حکومت پهلوی مورد حمایت آمریکا سرنگون و جمهوری اسلامی به رهبری آیت الله خمینی(ره) جایگزین آن شد.

به نوشته این خبرگزاری به رغم مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 شهروندان ایرانی در حین برگزاری تظاهرات در خیابان ها شعار «مرگ بر آمریکا » سر می دهند.

265 خبرنگار خارجی و یکهزار و پانصد خبرنگار و عکاس داخلی، مراسم راهپیمایی در تهران را پوشش خبری می دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها