معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: روند احداث پروژه آزادراه تهران ـ شمال را تقسیم‌بندی کرده‌ایم و امیدواریم قطعه آخر را بتوانیم ۲۴ ماهه تمام کنیم.
کد خبر: ۷۶۹۱۱۳
قطعه آخر آزادراه تهران ـ شمال 24 ماهه ساخته می‌شود

امیر امینی در حاشیه سفر به لرستان و بازدید از پروژه‌های راهسازی استان در گفت‌وگو با مهر در مورد روند احداث آزادراه تهران ـ شمال گفت: در آزادراه تهران ـ شمال بنیاد مستضعفان همواره مجری کار بوده است که اکنون یک توافق نامه سه‌جانبه برای اجرای این پروژه امضا شده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری قطعه چهار پروژه افزود: همچنین مقرر شده است که قطعات میانی‌محور موجود بهسازی و بهره برداری شود.

امینی با اشاره به در دست احداث بودن ۵۳ هزار کیلومتر راه در سطح کشور عنوان کرد: از این میزان ۱۶ هزار کیلومتر راه شریانی است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی برای نوسازی خطوط فرسوده ریلی یادآور شد: طی دهه فجر امسال ۲۶ کیلومتر پروژه در زمینه نوسازی و بهسازی خطوط فرسوده ریلی در لرستان به بهره برداری رسید.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های این وزارتخانه برای نوسازی ناوگان باری و مسافری اشاره کرد و بیان کرد: برنامه نوسازی وزارتخانه در این حوزه بحث ورود و خروج ناوگان است.

وی با بیان این‌که سعی می‌کنیم تعداد کامیون‌ها و اتوبوس‌های موجود در ناوگان حمل و نقل را حفظ کنیم افزود: برنامه ما کاهش سن این ناوگان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها