پارلمان عراق روز پنجشنبه تصمیم گرفت کمیته تحقیق و تفحص برای بررسی علل سقوط موصل به دست گروه تروریستی داعش تشکیل دهد.
کد خبر: ۷۵۷۶۹۸

این در حالی است که نبرد نیروهای ارتش عراق به همراه نیروهای مردمی با گروه تروریستی داعش همچنان ادامه داشته و خبرهای رسیده حاکی از کشته شدن ده‌ها نفر از اعضای این گروه تروریستی در استان الانبار است.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه الوقت عراق، حاتم الزاملی نماینده پارلمان عراق در این باره گفت: پارلمان عراق رای به تشکیل کمیته تحقیق و تفحص برای بررسی دلایل سقوط موصل به دست تروریست‌های داعش داد و این کمیته متشکل از 20 نماینده خواهد بود. وی افزود: از هفته آینده کار تحقیق و تفحص را شروع خواهیم کرد.

الزاملی، رئیس کمیسیون دفاع و امنیت پارلمان عراق تصریح کرد: کمیته دفاع در حال تهیه گزارشی غیررسمی درباره سقوط موصل به دست داعش بود، اما پارلمان تصمیم گرفت کمیته بزرگ‌تری به این کار اختصاص دهد.

گروهک داعش دهم ژوئن 2014 (بیستم خرداد 93) بخش‌هایی از شهر موصل مرکز استان نینوا و استان‌های مجاور را تصرف کرد. اقدامی که گفته می‌شود با همدستی برخی طرف‌های داخلی عراق بویژه بعثی‌ها میسر شده است.

روز گذشته، فواد معصوم رئیس‌جمهور و حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق در مذاکرات خود، با بررسی آخرین تحولات سیاسی و امنیتی کشورشان، بر اهمیت و لزوم استمرار پیروزی‌های ارتش، نیروهای مردمی و پیشمرگ‌های کرد علیه تروریست‌های داعش تاکید کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها