یک متخصص جراحی پلاستیک کاهش حجم چربی در لایه‌های زیرین پوست کل بدن به خصوص پوست پشت دست را از جمله تغییرات ناشی از بالا رفتن سن دانست.
کد خبر: ۷۶۸۴۷۱
آنها که می خواهند زیر پوست دست شان چربی تزریق کنند....

با بیان اینکه با گذشت زمان و بالا رفتن سن تغییراتی در کل بدن افراد دیده می‌شود، گفت: یکی از این تغییرات کاهش حجم چربی در لایه‌های زیرین پوست کل بدن است و پوست بدن به خصوص پوست پشت دست حالت چروکیده و نازک پیدا می‌کند.

وی در خصوص رفع چین و چروک پشت دست، تصریح کرد: با تزریق چربی و ایجاد حجم مجدد چربی در زیر پوست می‌توان این کمبود چربی را تا حدی برطرف کرد که چربی مورد نظر از نواحی دیگر بدن برداشته می‌شود.

این متخصص جراحی پلاستیک با اشاره به اینکه چربی مورد نیاز برای جراحی اغلب از نواحی شکم، پهلو و ران که چربی بیشتری دارد، برداشته می‌شود گفت: انجام این عمل به صورت انتقال بافت چربی از ناحیه‌ای به ناحیه دیگر از بدن است و اگر انتقال سلول‌های چربی به درستی انجام شود، بافت منتقل شده می‌تواند ادامه حیات دهد و تکثیر یابد.

لاهوتی با بیان اینکه امکان جذب و تحلیل چربی منتقل شده وجود دارد، گفت: در صورت انجام تکنیک صحیح انتقال چربی، بخش عمده‌ای از آن باقی می‌ماند و اگر چهار تا شش ماه پس از جراحی، چربی تزریق شده ماندگاری داشته باشد، نشان دهنده خونرسانی، تغذیه مناسب و امکان ادامه حیات بافت چربی منتقل شده است.

وی یادآور شد: اگر فرد پس از مدتی تمایل به تزریق چربی بیشتری داشته باشد، عمل مجدد 6 تا 12 ماه بعد از عمل اول انجام می‌شود.

این متخصص جراحی پلاستیک خاطر نشان کرد: انجام تزریق چربی به پشت دست در افراد مسن و میانسال که دچار شکنندگی و سالخوردگی پوست هستند، رایج‌تر است. این عمل در افرادی که به صورت مادرزادی دچار کمبود چربی در پشت دست هستند نیز قابل انجام است.

لاهوتی با بیان اینکه در صورت انجام صحیح تزریق چربی اغلب عوارض خاصی وجود ندارد، گفت: جذب و آب شدن چربی منتقل شده، حالت نامنظم و پشته پشته شدن چربی در صورت تزریق نادرست چربی و گاهی اوقات ایجاد عفونت در پشت دست که اغلب نیز نادر است، از جمله پیامدهای عمل جراحی است.

وی در خصوص مراقبت‌های پس از جراحی توصیه کرد: بیمار پس از جراحی باید برای مدتی دستکش فشارنده استفاده کند تا چربی را در محل نگه دارد و باعث انتشار منظم چربی در ناحیه پشت دست شود. همچنین برای پیشگیری از ورم بیمار باید تا مدتی دست خود را بالاتر از سطح قلب نگه دارد و از داروهایی که برای جلوگیری از عفونت و ورم توسط پزشک تجویز می‌شود به دقت استفاده کند.

این متخصص جراحی پلاستیک در پایان خاطر نشان کرد: اغلب محدودیت خاصی برای انجام تزریق چربی به پشت دست وجود ندارد، اما در بعضی از بیماران مانند بیماران قلبی، دیابتی و مبتلایان به اختلالات عروقی و لنفی جراحی باید با دقت و ملاحظه بیشتری انجام شود تا عمل جراحی با عوامل آزار دهنده مواجه نشود. ( ایسنا )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها