معاون اول رئیس‌جمهور گفت: توسعه صادرات غیرنفتی از اصلی‌ترین اولویت‌های سال ۹۴ است و حمایت از صادرکنندگان در دستور کار دولت قرار دارد.
کد خبر: ۷۶۶۹۲۳

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری دیروز در جلسه شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی از عزم و اراده جدی دولت برای حمایت از بخش خصوصی و فعالان عرصه صادرات خبر داد و افزود: دولت از بخش خصوصی دعوت می‌کند به‌طور جدی به عرصه صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی وارد شود. وی بر لزوم جمع‌آوری اطلاعات و آمار دقیق از میزان صادرات و درآمدهای ارزی مرتبط با هر بخش تاکید و اظهار کرد: باید همه درآمدهای ارزی مربوط به صادرات خدمات و کالا به‌طور دقیق در محاسبات لحاظ شود و حتی میزان درآمد ناشی از ترانزیت و عبور هواپیماهای خارجی از حریم هوایی ایران نیز در ردیف درآمدهای ارزی مشخص باشد.

جهانگیری درخصوص موضوع مشوق و جایزه‌های صادراتی نیز که طی سال‌های گذشته مطرح بوده، از وزیران صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خواست این موضوع را بررسی کرد ه و دستورالعمل شفافی برای آن تهیه کنند تا دولت بتواند در این زمینه براساس دستورالعمل مشخص اقدام کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها