رئیس سازمان سنجش با اشاره به شرط سنی برای پذیرش در آزمون دانشگاه فرهنگیان گفت:

نحوه محاسبه نمره کنکوری‌های دانشگاه فرهنگیان

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آمار تعداد داوطلبان این دوره از آزمون کارشناسی ارشد از کاهش ۱۴ درصدی تعداد داوطلبان این دوره نسبت به سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۷۶۶۰۷۷
جزئیات آماری کنکور کارشناسی ارشد ۹۴

حسین توکلی در گفت‌وگو با مهر افزود: برای ۱۳۶ کد رشته امتحانی از ۱۴۳ کد رشته امتحانی آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۴ تعداد ۸۱۲ هزار ۸۱۲ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته که تعداد آن ۹۵۰ هزار و ۴۲۹ نفر بوده، ۱۳۷ هزار و ۶۱۷ نفر کمتر است و در واقع آمار داوطلبان سال ۹۴ نسبت به آمار سال قبل 14.48 درصد کمتر است.

وی یادآور شد: از میان ۸۱۲ هزار و ۸۱۲ داوطلب آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۴ تعداد ۴۲۱ هزار و ۷۶ نفر زن و تعداد ۳۹۱ هزار و ۷۳۶ نفر مرد هستند. در واقع 50.80 درصد داوطلبان زن و 48.20 درصد داوطلبان مرد هستند.

به گفته این مقام مسئول، از تعداد ۸۱۲ هزار داوطلب تعداد ۸۰ هزار و ۸۳۱ داوطلب علاوه بر کدرشته امتحانی اول نسبت به انتخاب کدرشته دوم از میان کدرشته‌های شناور نیز اقدام کرده‌اند که از این تعداد ۳۸ هزار و ۲۸۴ نفر زن و ۴۲ هزار و ۵۴۷ نفر مرد هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: با توجه به آمار ثبت‌نام‌کنندگان ۸۱۲ هزار و ۸۱۲ نفری و آمار علاقه‌مندی به کد رشته امتحانی دوم، در نهایت تعداد ۸۹۳ هزار و ۶۴۳ کارت ورود به جلسه آزمون صادره شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه اعلام شده این آزمون در صبح و بعدازظهر روزهای چهارشنبه پانزدهم، پنجشنبه شانزدهم و جمعه هفدهم بهمن در ۶۲ شهرستان و ۱۰۲ حوزه امتحانی دانشگاهی برگزار می‌شود. در صبح چهارشنبه هفت کدرشته، بعدازظهر چهارشنبه ۹ کدرشته، صبح پنجشنبه ۶۶ کدرشته، بعدازظهر پنجشنبه پنج کدرشته، صبح جمعه ۱۳ کدرشته و بعدازظهر جمعه ۳۶ کدرشته برگزار می‌شود.

توکلی اظهار کرد: از تعداد داوطلبان کل این آزمون، آزمون ۱۸۱ هزار و ۳۱ داوطلب در تهران برگزار می‌شود که از این تعداد در حوزه‌های امتحانی تهران ۹۶ هزار و ۳۹۷ زن و ۸۴ هزار و ۶۳۴ مرد داوطلب شرکت دارند.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: نتیجه اولیه به صورت کارنامه در نیمه اول اردیبهشت ۹۴ روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در همان نیمه دوم اردیبهشت نسبت به انتخاب کدرشته‌های مجاز اقدام می‌کنند. پس از گزینش، نتایج نهایی در دهه اول شهریور ۹۴ منتشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها