آبروانی: هدف از ادغام رادیوها ارتقای کیفیت است

نسرین آبروانی، معاون صدای جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که ارتقای کیفیت برنامه‌های رادیو، مهم‌ترین هدف معاونت صداست.
کد خبر: ۷۶۵۶۶۹

به گزارش روابط عمومی معاونت صدای رسانه ملی، وی در این باره توضیح داد: با حذف یا ادغام برخی از شبکه‌های رادیویی که مخاطب نداشتند یا در ساعاتی نامناسب پخش می‌شدند، برنامه‌سازان باتجربه و هنرمند رادیو در شبکه‌های اصلی انجام وظیفه خواهند کرد و کار اصلی همکاران ما کیفی‌سازی و تولید برنامه‌های محتوا محور خواهد بود.آبروانی درباره ادغام رادیو کتاب با رادیو فرهنگ گفت: مسأله کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه که از موضوعات مورد تأکید رهبر فرزانه انقلاب است، همواره نصب‌العین مدیران سازمان صدا و سیما بوده و هست و امروز بیش از هر زمان دیگری مورد تأکید است.

وی افزود: بعد از بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان رادیو مشخص شد رادیو کتاب پس از دو سال فعالیت نه تنها در جذب مخاطب موفق نبوده بلکه بر روند پرداختن به مسأله کتاب در شبکه‌های دیگر رادیو نیز تأثیر منفی گذاشته است.

معاون صدا تصریح کرد: بر اساس نظرسنجی‌های سازمان صدا و سیما میزان مخاطب این رادیو که فقط در تهران پخش می‌شد، کمتر از 0.3 درصد بوده که این میزان در آمار مخاطبان یک شبکه رادیویی نزدیک به صفر محسوب می‌شود. از سوی دیگر به دلیل وجود این رادیو، دیگر شبکه‌های سراسری و عمومی که میزان چشمگیری از مخاطبان رادیو را تحت پوشش دارند، به مسأله کتاب نمی‌پرداختند.

آبروانی یادآور شد: با توجه به سیاست‌های جدید ابلاغی از سوی رئیس سازمان صدا و سیما مبنی بر چابک‌سازی و ارتقای کیفیت برنامه‌های رادیویی و نیز بعد از بررسی شبکه‌های مختلف رادیویی و مقایسه هزینه با بازدهی همه بخش‌ها، تصمیم گرفتیم ۹ شبکه رادیویی از جمله رادیو کتاب را که در انجام مأموریت‌های محوله موفق نبوده‌، حذف یا در شبکه‌های دیگر ادغام کنیم و فرکانس آنها در اختیار شبکه‌های پرمخاطب قرار گیرد. شبکه‌های رادیو برای ایام دهه فجر 1200 عنوان برنامه تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت صدای رسانه ملی، شبکه‌های رادیویی اقتصاد، ایران، پیام، تهران، جوان، خانواده، سلامت، صبا، فرهنگ، فصلی، قرآن،گفت‌وگو، نمایش و ورزش با رویکردهایی از قبیل تبیین و تحلیل پیشرفت‌ها و دستاوردهای اقتصادی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بررسی و تحلیل وقایع و دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فناوری، اطلاع‌رسانی اخبار، وقایع و ایجاد نشاط و سرگرمی از جشن‌های دهه فجر و... برنامه‌هایی را آماده کرده‌اند. همچنین همزمان با آغاز دهه فجر، رادیو صبا و فصلی ادغام شده و با نام رادیو صبا 16 ساعت برنامه در شبانه‌روز پخش می‌کند. پیش از این برنامه‌های رادیو فصلی روی موج اف‌ام ردیف 105.5 مگاهرتز از ساعت 6 صبح تا 16و برنامه‌های رادیو صبا نیز روی همین طول موج از ساعت 16تا 22 پخش می‌شد که همزمان با این ادغام صورت گرفته از این پس رادیو صبا روی طول موج مذکور از ساعت 6 صبح تا 22 برنامه پخش خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها