فیلم درگیری پیشمرگه های کرد با تروریست های داعش

درگیری پیشمرگه های کرد و نیروهای داوطلب عراقی با تروریست های تکفیری داعش در استان کرکوک ادامه دارد.
کد خبر: ۷۶۵۴۹۴
فیلم درگیری پیشمرگه های کرد با تروریست های داعش
"جودت عساف" روز شنبه از کرکوک گزارش داد، صدها نفر از نیروهای داوطلب مردمی برای کمک به نیروهای پیشمرگه کُرد و مقابله با حمله گسترده گروه داعش عازم شهر کرکوک شدند. تروریست های داعش روز جمعه از دو سمت جنوب و جنوب غربی به شهر کرکوک حمله کردند و درگیری های شدیدی بین نیروهای پیشمرگه و گروه داعش روی داد.
شهر کرکوک در 270 کیلومتری شمال بغداد قرار دارد و نیروهای پیشمرگه توانستند با حمله جدید داعش از دو محور مقابله کرده و آن را خنثی کنند.
به گفته منابع نظامی، حمله گروه داعش بامداد جمعه از دو منطقه الحویجه و الرشاد در جنوب و جنوب غربی آغاز شد اما نیروهای امنیتی و نیروهای پیشمرگه کُرد با آن به شدت مقابله کردند. در جریان این درگیری ها تلفات و خسارتهای زیادی به تروریست ها وارد شد.
سرهنگ "بولا جباری" فرمانده نیروهای واکنش سریع در استان کرکوک، به خبرنگار العالم گفت: عناصر داعش بار دیگر شانس خود را برای نزدیک شدن به خطوط دفاعی ما آزمایش کردند اما نیروهای پیشمرگه در کمین بودند.عناصر داعش حمله کردند اما با برجای گذاشتن دهها کشته و زخمی فرار کردند.
این درحالی است که تعقیب عناصر و هسته های داعش ادامه دارد تا بار دیگر این تروریست ها نتوانند به فکر نزدیک شدن به شهر کرکوک بیافتند.
"نوزاد محمد" فرمانده گردان 21 نیروهای پیشمرگه به خبرنگار العالم گفت: هر بار تلاش کنند تا به یگان های ما نزدیک شوند، پاسخ ما سخت تر خواهد بود. ما بیش از شش ماه است که اینجا پایداری کرده ایم و پایدار و استوار باقی خواهیم ماند.
نیروهای پیشمرگه دیروز، جمعه، بعد از ورود نیروهای داوطلب مردمی، عملیات "پاتک" علیه گروه تروریستی داعش را آغاز کردند و همین امر باعث شد تا حمله عناصر داعش خنثی شود و آنها به محل استقرار قبلی خود در منطقه الحویجه فرار کنند.
این درحالی است که ورود نیروهای داوطلب مردمی به جبهه های نبرد با داعش برای دفاع از کرکوک ادامه دارد.
یکی از نیروهای داوطلب مردمی کُرد به خبرنگار العالم گفت: کرکوک نور چشم ما باقی خواهد ما و تا آخرین قطره خود از آن دفاع خواهیم کرد. ما به عنوان نیروی داوطلب برای دفاع از کرکوک آمده ایم و تا پای جان اجازه نخواهیم داد تا آنها وارد این استان شوند.
منبع: شبکه العالم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كاربر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
۰
۰
درود بر تمامی كردهای غیور و لعنت خدا بر داعش و هر كسی كه به انسانها ظلم میكنه

نیازمندی ها