رییس جمهور، ورزشکاران را سکه باران کرد

اهدای 21 هزار سکه به مدال‌آوران اینچئون

آیین تجلیل از قهرمانان ورزشی ایران عصر امروز، جمعه با حضور حسن روحانی، رییس جمهور در محل سالن اجلاس سران برگزار شد.
کد خبر: ۷۶۵۱۷۳
اهدای 21 هزار سکه به مدال‌آوران اینچئون

177 مدال آور بازی های آسیایی اینچئون و 217 مدال آور بازی های پاراآسیایی دربخش انفرادی و تیمی از مجموع 394 ورزشکار مدال آور به همراه کادر فنی و سرپرست ها پاداش های خود را دریافت کردند.

به نفرات اول تا سوم قهرمانان این دوره از بازی ها هر کدام به ترتیب 150 -75و 40 سکه طلا پاداش داده می شود که ازسوی صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان تامین می شود.

اهدای 21 هزار سکه به مدال‌آوران اینچئون

سید مناف هاشمی، معاون توسعه و منابع وزارت ورزش و جوانان از اهدای 21 هزار سکه بهار آزادی به مدال‌آوران و اعضای کادر فنی در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی خبر داد.

وی افزود: چیزی بالغ بر 22 تا 23 میلیارد تومان با وجود منابع محدود و مشکلات مالی وزارت ورزش و جوانان، برای این مدال‌آوران در نظر گرفته شده که حمایت‌های دولت در این زمینه بسیار قابل قبول و چشمگیر بوده است.

معاون توسعه و منابع وزارت ورزش و جوانان بر لزوم حمایت از ورزشکاران مدال‌آور تاکید کرد و گفت: باید از ورزشکارانی که برای ایران افتخارآفرینی می‌کنند حمایت بیشتری شود و برگزاری این مراسم و اهدای پاداش و جوایز به ورزشکاران مدال‌آور بازی‌های آسیایی در همین راستا است.

کاروان ایران درهفدهمین دوره بازی های آسیایی با کسب 21 مدال طلا- 18 نقره و 17برنز و مجموع 57 مدال بعد ازکشورهای چین - کره جنوبی - ژاپن و قزاقستان درجایگاه پنجم 2014 ایستاد.

از مجموع 57 مدال 16 مدال آن (2طلا-7نقره و 7برنز در بخش انفرادی و تیمی ) توسط بانوان کسب شده بود.

همچنین کاروان ورزشی ایران دربازیهای پاراآسیایی 2014 (غدیر) با 120 مدال (37 طلا-52 نقره و 31 برنز) بعد از چین - کره جنوبی و ژاپن در رده چهارم این بازی​ها قرار گرفت.

بانوان ورزشکار معلول ایرانی نیز در این مسابقات توانستند در مجموع 23 مدال (چهار طلا- 10 نقره و 9 برنز) کسب کنند.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها