پس از عملیات حزب الله لبنان به نیروهای اسرائیلی در مزارع شبعا که در تلافی حمله صهیونیست ها به کاروان مقاومت در قنیطره منجر به کشته شدن 15 نظامی صهیونیست شد، اکنون نگاه ها به واکنش های احتمالی رژیم صهیونیستی دوخته شده است و سناریوهای متفاوتی در این باره محتمل است.
کد خبر: ۷۶۴۷۴۰
عملیات حزب الله؛ چشم ها به ساعت صفر دوخته می شود

به گزارش جام جم آنلاین منابع رسانه ای صهیونیستی گزارش دادند که تل آویو نامه هایی رسمی به کشورهای مختلف و طرف هایی بین المللی فرستاده و در این پیام ها، مسئولیت عملیات حزب الله لبنان را متوجه ایران دانسته است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی عملیات شبعا را بازی با آتش نامیده و گفته است: هر کس با آتش بازی کند انگشت هایش خواهد سوخت.

بنا به گزارش اسکای نیوز، رژیم صهیونیستی منطقه جولان را «محدوده بسته نظامی» اعلام کرده و از آماده باش گسترده نیروهایش در مرزها خبر داده است.

پایگاه الیوم السابع مصر از داخل لبنان خبر داد که ولید جنبلاط رییس حزب سوسیالیست پیشرو لبنان در توییتر خود نوشت: به نظر می رسد بعد از عملیات شبعا وارد مرحله تنش بزرگی خواهیم شد.

واصف عریقات استراتژیست لبنانی و ژنرال بازنشسته ارتش این کشور با بیان اینکه عملیات حزب الله نقطه عطفی در تاکتیک های نظامی مقاومت به شمار می رود گفت: دو سناریو برای واکنش احتمالی اسرائیل در مقابل عملیات شبعا می توان متصور شد: سناریوی اول سکوت صهیونیست ها با توجه به وضعیت نامساعدی است که نتانیاهو در داخل اسرائیل با آن دست و پنجه نرم می کند و امکان ورود به جنگ جدید را ندارد.

عریقات افزود: سناریوی دوم ورود نتانیاهو به اقدام نظامی احمقانه ای است که در این صورت حزب الله آن را به جنگی فرسایشی خواهد کشاند و جبهه های جنگ جدیدی نیز علیه این رژیم گشوده خواهد شد.

این استراتژیست لبنانی افزود: سناریوی دوم یعنی پاسخ نظامی اسرائیلی ها محتمل تر است زیرا نتانیاهو در ورود به حماقت های نظامی و سیاسی سابقه دارد.

جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها